Biblioteques
Les biblioteques de Barcelona planten cara a l’«immobilisme» de l’Ajuntament després de quatre mesos de vaga

Un centenar de treballadors s’han concentrat davant la Sagrada Família i Defensem Biblios BCN denuncia que actualment no hi ha convocada cap reunió de negociació

01/09/2026 Drets i Llibertats

El conflicte laboral a les Biblioteques de Barcelona continua obert després de quatre mesos de vaga. Un centenar de treballadors s’han manifestat aquest dimarts davant la Sagrada Família per denunciar l’«immobilisme» de l’Ajuntament de Barcelona i reclamar avenços en unes negociacions que, segons Defensem Biblios BCN, estan aturades.

La jornada de vaga ha tingut un seguiment important. Segons els sindicats, 36 de les 41 biblioteques de la ciutat han hagut de tancar les portes coincidint amb la mobilització.

«Quatre mesos de vaga i l’Ajuntament no vol cedir en la negociació», ha denunciat Defensem Biblios BCN, que acusa el govern de Jaume Collboni de no considerar prioritàries «les biblioteques, ni els serveis públics, ni la ciutadania».

La plataforma també ha sortit al pas de les afirmacions sobre la continuïtat de les converses entre les parts i assegura que actualment no hi ha convocada cap reunió de negociació. «No sabem de quines negociacions parlen. Aquest estiu, el Consorci només s’ha adreçat a nosaltres per retallar-nos drets», ha afirmat.

Defensem Biblios BCN ha elevat el to contra la direcció del Consorci de Biblioteques i l’ha acusada d’ignorar la plantilla. «Potser hauria de deixar que algú altre més competent agafés les regnes de la negociació», ha assenyalat el col·lectiu.

La protesta davant d’un dels punts més concorreguts de Barcelona també ha volgut traslladar el conflicte més enllà de les reivindicacions estrictament laborals. Els treballadors defensen que la situació de les biblioteques afecta directament el model de serveis públics de la ciutat i reivindiquen «un model de ciutat per a la gent que hi viu».

Després de quatre mesos de mobilitzacions i sense una sortida al conflicte, la plantilla reclama que l’Ajuntament abandoni l’actual bloqueig i reprengui una negociació efectiva que permeti donar resposta a les seves reivindicacions.