Xarxa feroviària al País Valencià
Transports presenta com a «modernització» de Rodalies de València 41 trens usats procedents de Madrid

Les unitats Civia 465, que tenen entre 14 i 23 anys, reforçaran les línies C1, C2 i C6 i permetran augmentar-ne la capacitat, segons el Ministeri, prop d’un 30%.

20/08/2026 Territori

El Ministeri espanyol de Transports i Mobilitat Sostenible espanyol ha anunciat la «modernització» de Rodalies de València amb la incorporació progressiva de 41 trens Civia de la sèrie 465 procedents de Madrid, on ja han prestat servei durant anys.

Les unitats no són noves. Els Civia van entrar en servei entre el 2003 i el 2012 i els que ara arribaran al País Valencià han estat recondicionats abans del trasllat. Renfe preveu que 22 unitats circulin abans de final d’any i les 19 restants arribin durant el 2027.

Els trens es destinaran a les línies C1 València-Gandia, C2 València-Xàtiva-Moixent i C6 València-Castelló. El principal canvi serà l’augment de capacitat: els Civia 465, formats per cinc cotxes, poden transportar fins a 748 passatgers, davant les 549 places de les unitats 447 que constitueixen bona part de la flota actual.

El Ministeri calcula que la substitució permetrà incrementar prop d’un 30% la capacitat de les línies electrificades i defensa que els trens han estat sotmesos a una posada a punt per millorar-ne el confort, l’accessibilitat i els equipaments.

La particular «modernització» anunciada pel ministre Óscar Puente suposa, per tant, que Rodalies de València substituirà part dels seus trens més antics per material ferroviari també usat, però més modern i amb més capacitat, procedent de la xarxa madrilenya.