Mobilitat
SOS Costa Brava i Aturem C-32 exigeixen retirar la prolongació de la C-32 fins a Lloret i demanen la dimissió de Sílvia Paneque

Les entitats denuncien que el projecte, valorat en 110 milions d'euros, contradiu els objectius de transició ecològica i reclamen que els recursos es destinin al futur Tren-Tram entre Palafolls, Blanes i Lloret.

06/08/2026 Territori
SOS Costa Bravai la plataforma Aturem C-32 han reclamat la retirada immediata del projecte de prolongació de l'autopista C-32 fins a Lloret de Mar i han demanat la dimissió de la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque. Les entitats consideren «inconcebible» que el Departament continuï impulsant una infraestructura valorada en 110 milions d'euros en un context d'emergència climàtica i de dèficit històric d'inversions en transport públic.

Les organitzacions denuncien que el Departament ha arribat a redactar cinc projectes diferents sobre aquesta mateixa actuació i consideren que això representa un malbaratament de recursos públics. També recorden que el projecte que ara es recupera ha estat aturat en tres ocasions gràcies a les accions de la plataforma i que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) el va declarar nul. Així mateix, assenyalen que la iniciativa ja havia estat rebutjada en una consulta popular impulsada per la Generalitat i que el tribunal va considerar que vulnerava la Llei catalana del Canvi Climàtic.

Com a alternativa, SOS Costa Brava i Aturem C-32 proposen destinar els 110 milions d'euros previstos per a l'autopista al desenvolupament del Tren-Tram entre Palafolls, Blanes i Lloret. Segons les entitats, aquesta infraestructura permetria millorar la mobilitat, reduir la dependència del vehicle privat i disminuir les emissions de diòxid de carboni.

Les plataformes consideren que la prolongació de la C-32 forma part d'un model d'infraestructures que inclou també l'ampliació de l'aeroport de Barcelona, el Quart Cinturó (B-40) o la variant d'Olot-Les Preses. A parer seu, aquests projectes són incompatibles amb els compromisos de neutralitat climàtica assumits per Catalunya i la Unió Europea.

Per tot plegat, les entitats exigeixen la retirada de l'estudi informatiu de la prolongació de la C-32, el cessament de la consellera Sílvia Paneque i un canvi d'orientació en les polítiques de mobilitat per prioritzar el transport públic i una transició ecològica que qualifiquen de «real i no només retòrica».