antifeixisme
Perpinyà acollirà una xerrada sobre antifeixisme i autodefensa popular dins un cicle de debats als Països Catalans
06/05/2026 Drets i Llibertats

El Casal de Perpinyà acollirà aquest dissabte 9 de maig la xerrada «Com combatre el feixisme i vèncer des de l’autodefensa popular», en el marc d’un cicle de conferències organitzat entre Perpinyà, Olot i Girona.

L’acte començarà a les 18.30 h al Casal de Perpinyà, situat a l’avinguda del Liceu, i comptarà amb la participació d’Arlet, militant d’Endavant OSAN a Perpinyà; un militant antifeixista de Catalunya Sud; i Hugo Mazouz, militant antifeixista d’Elna.

La jornada abordarà les estratègies d’organització popular davant l’auge de l’extrema dreta i les diferents formes de feixisme contemporani, posant el focus en l’autodefensa comunitària i la mobilització antifeixista des dels barris i els moviments populars.

L’acte està impulsat per Endavant OSAN, Arran i Fem Catalunya Nord, i acabarà amb un sopar popular a càrrec d’aquesta darrera entitat.

La xerrada forma part d’un cicle de debats que recorrerà diversos punts dels Països Catalans amb l’objectiu d’analitzar l’actual creixement dels discursos reaccionaris i compartir eines de resistència i organització popular.