Medi Ambient
Desmantellat el canó d’acetilè de Fraga.
28/04/2026 Drets i Llibertats

La Plataforma Contra els Canons i els veïns del Baix Cinca i del Baix Segre, han aconseguit el desmantellament del canó d’acetilè que hi havia a la partida Vincamet de Fraga, a la Franja de Ponent. Aquest 24 d’abril, operaris d’una empresa de Fraga van desmuntar el canó que imposava la seva fisonomia i soroll des de l’any 2022.

Amb aquesta darrera acció es posa fi a quatre anys de lluita veïnal i a una decebedora relació amb l’administració municipal, que, malgrat conèixer la immissió constant de soroll a algunes cases de la partida i la possible afectació del canó a la fauna i la flora, no va actuar amb el compromís i la celeritat esperats.

La constància i la solidaritat entre persones han fet força suficient, primer per aturar-lo, i finalment, per guanyar aquesta batalla. La Plataforma Contra els Canons ha aixoplugat nombrosos veïns i ha rebut el suport d’alguns alcaldes del Baix Segre i del Baix Cinca, periodistes d’ambdues bandes de la no frontera, suport jurídic i col·laboracions anònimes que van alertar dels processos de legalització oberts en ple estiu.

La Plataforma espera que la justícia condemni els responsables del mal causat aquests anys i que serveixi de precedent per acabar amb aquest tipus de pràctiques contràries a la vida del camp.