Antimilitarisme
Protesta antimilitarista al Saló de l’Ensenyament contra la presčncia d’estands militars
19/03/2026 Drets i Llibertats

La plataforma Desmilitaritzem l’Educació ha tornat a denunciar aquest any la presència de cossos armats al Saló de l’Ensenyament de Barcelona amb una acció de protesta a la Fira de Barcelona. És el desè any consecutiu que l’entitat impulsa mobilitzacions per rebutjar la participació de l’exèrcit espanyol, els Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana en un espai adreçat a la formació i l’orientació educativa.

Amb el lema “Les armes no eduquen, les armes maten”, la protesta ha irromput al recinte per visibilitzar el rebuig d’una part de la comunitat educativa a la presència militar en aquest tipus d’esdeveniments. La plataforma, que agrupa sindicats i entitats vinculades a l’educació i al foment de la pau, considera que aquesta participació és incompatible amb els valors educatius.

Desmilitaritzem l’Educació recorda que la presència d’estands militars al Saló contravé diverses resolucions aprovades tant al Parlament de Catalunya com a l’Ajuntament de Barcelona, com la Moció 55/XI per la desmilitarització de Catalunya o la Llei de foment de la pau. En aquest sentit, denuncien la manca de coherència institucional i acusen les administracions d’“abdicar de les seves responsabilitats”.

La plataforma reclama que els espais educatius siguin lliures de presència militar i insisteix en la necessitat de promoure una cultura de pau i resolució no violenta dels conflictes.