Diada Nacional del País Valencià
Decidim convoca el 9 d’Octubre a Paiporta sota el lema “Per la revolta de Paiporta”

Amb aquest acte, Decidim vol combinar la commemoració del naixement del poble valencià amb una jornada reivindicativa i festiva que posi al centre la resistència i la dignitat col·lectiva.

02/10/2025

La plataforma Decidim ha fet una crida a celebrar el 9 d’Octubre, diada nacional del País Valencià, amb un acte polític i cultural que tindrà lloc a Paiporta el pròxim dijous 9 d’octubre a les 11.30 h al Museu de la Rajoleria. La convocatòria porta per lema Per la revolta de Paiporta. Un acte "on celebrarem la nostra diada que marca el naixement del nostre poble i on reivindicarem que som un poble digne i solidari, que ha resistit i resisteix les adversitats del passat i del present".

És per això que han triat fer el seu acte polític a l'Horta sud com a continuació de l'acte del 29 de juny. La plataforma vol continuar sent present "a l'epicentre de la riuada de fa gairebé un any, que tantes vides ha costat i tantes pèrdues materials ha provocat, a conseqüència de la gestió criminal de Mazón i la resta del govern de la Generalitat, tot agreujat per la realitat d'infrafinançament, abandonament i invisibilització que patim dins de l'estat espanyol. Però també on la ràbia popular s'organitza per a donar una resposta des de baix, resistint a l'adversitat, organitzant el suport mutu i exigint que la reconstrucció ha d'estar en mans del poble".

Intervencions destacades

L’acte comptarà amb les intervencions de:

  • Rosanna Martínez, presidenta d’Escola Valenciana

  • Beatriu Cardona, d’Intersindical Valenciana

  • Anna Oliver, presidenta d’Acció Cultural del País Valencià (ACPV)

  • Lluís Llach, en representació de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC)

  • Joan Planes, de l’Assemblea Sobiranista de Mallorca (ASM)

  • Zahia Guidoum, presidenta de Decidim

També hi haurà un espai infantil amb contacontes a càrrec de Piruleta i la conducció de l’acte anirà a càrrec dels influenciadors Pedro Irles i Redeula.

Germanor i mobilització

En acabar l'acte hi haurà un dinar de germanor en un restaurant del mateix poble (preguem que reserveu a través de socis@peldretadecidir.com) per a després anar plegats a la manifestació de la vesprada a València.

Per facilitar l’assistència, Decidim ha organitzat un autobús des d’Elx, amb parades a Alacant i Ibi/Castalla, que portarà els participants fins a Paiporta i posteriorment a València. El preu simbòlic del trajecte d’anada i tornada és de 5 euros i cal reservar plaça a través d’un Bizum al telèfon de contacte facilitat per l’organització.

Amb aquest acte, Decidim vol combinar la commemoració del naixement del poble valencià amb una jornada reivindicativa i festiva que posi al centre la resistència i la dignitat col·lectiva.