Aquest divendres, desenes de persones han pujat a l’Alt de Guisop, a la serra del Maigmó, per retre homenatge a l’escriptor Enric Valor en el 114è aniversari del seu naixement. L’ascens, conegut com “l’Alba de Valor”, es fa cada 22 d’agost des de 2011 i està organitzat pel Centre Cultural Castellut i l’Ateneu Cultural Republicà de Petrer.
A l’acte s’han commemorat diverses efemèrides relacionades amb l’autor i amb la cultura catalana i valenciana, com els 75 anys de la publicació de les Rondalles valencianes i els 25 anys de la mort de Valor. També s’ha reivindicat la creació de la Fundació Enric Valor, la recuperació de la Casa Valor i la defensa del valencià davant les polítiques que n’amenacen l’ús.
Diverses entitats culturals i cíviques del País Valencià han participat en la convocatòria, que enguany ha arribat a la seva catorzena edició. L’Alt de Guisop és un indret clau en l’obra de Valor i en la seva vida, ja que hi apareix indirectament a la novel·la Temps de batuda i des del cim es poden veure paisatges que marcaren la seva trajectòria vital i literària.
Font: La Veu del País Valencià (Sebastià Carratalà)