Repressió
Els 9 de Vilanova neguen l'agressió al ministre espanyol Montoro
25/06/2018 Drets i Llibertats

Els nou de Vilanova i la Geltrú acusats d'agradir al ministre espanyol ara fa 4 anys ho han negat en la primera jornada del judici que ha començat aquest matí

Els acusats han admès que van participar en la manifestació contra l’acte electoral del PP a Vilanova i la Geltrú l’any 2014, però han negat reiteradament haver agredit el vehicle on viatjaven l’aleshores ministre Cristóbal Montoro i l’exlíder dels populars a Catalunya, Alícia Sánchez Camacho.

Eduardo Cáliz, un dels advocats de la defensa, a l'entrada de l'Audiència de Barcelona just abans de començar el judici, ha manifestat que "Primer de tot, hem de tenir en compte que ens trobem davant d'un judici polític. Es jutja els 9 joves pel que són i no pel que han fet".

Cal recordar que un centenar de persones es van concentrar a Vilanova i la Geltrú l'any passat per a protestar contra la presència del Ministre d'Hisenda espanyol i la la presidenta del PP català, Alícia Sánchez-Camacho a l'acte de campanya electoral del Partit Popular (PP) en aquesta localitat. La concentració havia estat convocada per l’Assemblea de Drets Socials del Garraf, els Iaioflautes, i el Casal Popular.

A la sortida de l'acte, els concentrats van iniciar una escridassada contra els dirigents del PP. Un grup de manifestants es van posat al costat del cotxe oficial del ministre i en aquell moment els Mossos d'Esquadra van començar a carregar contra els manifestants. Durant els incidents la polícia autonòmica va identifcar a dos manifestants, diverses persones van resultar ferides i persona fou detinguda. Dies més tard, van ser encausades 10 persones per aquests fets.

El desembre de 2015 la justícia ja va condemnar un jove a 120 hores de treballs a benefici de la comunitat. Es tracta d’un noi que era menor en el moment dels fets, de manera que el seu cas el va assumir el jutjat de menors de Barcelona. El condemnat també va haver de pagar una multa de 775 euros d’indemnització per haver agredit un agent de la Policia Local i una altra sanció de 440 euros pels desperfectes produïts als vehicles oficials on viatjava la comitiva del Partit Popular.