L'objectiu és denunciar el cost real de la Marca Barcelona: precarietat laboral, processos de gentrificació, inversió de diners públics per a benefici privat, un altíssim impacte ambiental i ecològic, desnonaments i persecució política...
Segons la formació, "Ciutat Vella està formada per quatre barris: El Gòtic, El Raval, La Barceloneta i Casc Antic. 4 barris que, des de principis del segle XX, han viscut transformacions vertiginoses a nivell d'infraestructura, de població, d'organització i de recursos. Aquestes transformacions comencen a tenir un objectiu clar i contundent a partir dels anys 80: la construcció de la Marca Barcelona.
Amb l'excusa de la celebració dels Jocs Olímpics del 92, s'imposa un nou model urbanístic i d'usos de l'espai públic que comporta un seguit de ràtzies a Ciutat Vella, que arriben fins el dia d'avui, i seguiran demà i demà-passat, per expulsar les veïnes, trencar la unitat popular, així com per substituir el comerç i les dinàmiques de barri per serveis dedicats al consum massiu i el turisme"
La Marca Barcelona s'ha anat construint a través del Barricidi múltiple, desposseint les veïnes de les seves cases, dels seus carrers i places, dels serveis públics i, en general, de la seva sobirania.