El Govern del Consell de Mallorca, ha aprovat per unanimitat avui matí una nova autopista de 9 kilòmetres, que es construirà entre Campos i Llucmajor. "El projecte tendrà uns costos aproximats de 42 milions d'euros i un impacte enorme sobre el territori", segons apunta Terra Ferrida.
Poc abans de les eleccions autonòmiques, MÉS per Mallorca titllava el projecte de faraònic per boca del seu portaveu al Consell Joan Font, que deia que era "una barbaritat, pensat únicament per beneficiar grans superfícies...". El portaveu de MÉS deia "qui pagarà les conseqüències d'aquest projecte serà el petit comerç de les poblacions afectades", afegia que "no té cap viabilitat econòmica i mediambiental" i que "aquest projecte no està inclòs dins el Conveni de Carreteres i, per tant, serà l'administració insular qui haurà de córrer amb les despeses". Ara però hi donen suport, tot i que ha pujat de 35 milions a 42. Podeu consultar-ho aquí.
Igualment, molts de membres de Podem han manifestat el seu rebuig. Una important facció del partit, fins i tot va impulsar un manifest contrari on deia que era un projecte "depredador del territori" i que no entenia com Podem hi podria donar suport.
La decepció, en definitiva, no pot ser més gran: els partits que es posaven darrere la pancarta contra les autopistes fa poc temps, es "giren la camisa" i ara les voten a favor.
Aprovació de la pitjor manera
Terra Ferida ha remarcat que "Tot i que els partits que governen el Consell prometeren que la transparència seria total en el dia a dia de la institució, el projecte s'ha cuinat amb les velles formes. No ha passat per exposició pública, aprovant-se sense que la ciutadania hagi pogut ni tan sols consultar-ho. Recordem que s'hauran d'expropiar prop de 220 finques, i els seus propietaris no han tengut informació ni possibilitats de fer al·legacions.
A més a més, el projecte ni tan sols ha passat pel Plenari del Consell, sols per una Comissió informativa. El Consell demostra així que no vol debat públic sobre un projecte faraònic que tendrà costos ambientals, econòmics i socials de gran magnitud. El Consell amaga així les hectàrees de territori que consumirà, l'increment de tràfic induït que durà associada l'obra, l'efecte urbanitzador que tendrà sobre tota la comarca i l'impacte sobre el petit comerç. Tampoc han volgut tampoc donar cap informació de l'impacte del projecte sobre explotacions agràries actives afectades, ni sobre béns patrimonials que es podrien veure malmesos, ni amb quin grau.