Mitjans de comunicació
La CUP-CC presenta una moció per garantir la transparència en la concessió de diners públics als mitjans de comunicació

Albert Botran, ha defensat la necessitat de posar llum sobre els diners públics que reben els mitjans de comunicació privats.

22/06/2017 Comunicació

El Grup Parlamentari de la Candidatura d’Unitat Popular-Crida Constituent (CUP-CC) ha presentat una una moció al Parlament amb l'objectiu d'instar al Govern perquè vetlli per la màxima transparència en les ajudes directes, publicitat institucional i subscripcions que reben els mitjans de comunicació.

Per això dels de la CUP-CC es demana que es publiqui en les memòries de la Comissió Assessora de Publicitat Institucional la quantitat que ha rebut cada mitjà de comunicació en concepte d’insercions de publicitat institucional, en tots els exercicis del període 2007-2016. També es proposa que es publiqui el número de subscripcions que cadascun dels Departaments i empreses públiques de la Generalitat mantenen amb cadascun dels mitjans de comunicació.

La CUP-CC també creu que és de justícia que els mitjans que accedeixen tant als ajuts directes com a la publicitat institucional de la Generalitat i les seves empreses públiques compleixin una sèrie de requisits bàsics, com per exemple:
Que compleixin la Llei 17/2015, d’igualtat efectiva de dones i homes i que respectin els drets professionals de periodistes i col·laboradors.

En relació al referèndum del proper 1 d'octubre, la CUP-CC considera que la Generalitat ha de poder anunciar amb normalitat allò que cregui necessari. S'ha afegit un punt pensant en el precedent d'algunes emissores de ràdio, que es van negar a emetre els anuncis relatius al procés participatiu del 9N del 2014, que diu textualment: “Es comprometen amb el foment de la participació democràtica en el referèndum del proper 1 d’octubre, acceptant la publicitat institucional d’allò que el Govern necessiti comunicar a la ciutadania en relació a la convocatòria”.

La CUP-CC també proposa que es redacti un codi de bones pràctiques i obligacions dels mitjans de comunicació que reben diners públics, que serveixi de base per a les convocatòries de publicitat institucional de la Comissió Assessora de Publicitat Institucional. El diputat de la CUP-CC, Albert Botran, ha defensat la necessitat de posar llum sobre els diners públics que reben els mitjans de comunicació privats. En particular, sobre la publicitat institucional, que ha acabat esdevenint una font important d'ajuda als mitjans. “Volem aclarir quants diners rep cada mitjà, una informació que ara no és disponible. I volem que aquells mitjans que estem ajudant a finançar amb diners públics, compleixin uns mínims criteris objectivables” ha declarat.