Sanitat pública
La Marea Blanca emplaça als pacients a fer reclamacions acompanyats per denunciar els abusos en les llistes d'espera
10/03/2016 Salut

Aquest dimarts la Marea Blanca de Ponent i Pirineus ha presentat a les portes de l'hospital Arnau de Vilanova una campanya per fer aflorar públicament i denunciar els abusos en les llistes d’espera.

La iniciativa "No esperis, reclama" animarà als usuaris i les usuàries a fer reclamacions acompanyades de membres de la Marea, per tal de fer valer el seu dret a una atenció digna en un temps adequat. Aquest és el cas de la senyora Eugenia, que el col·lectiu va acompanyar fa uns dies en la seva reclamació denunciant que des de fa tres anys demana hora per una revisió ginecològica 

D'altra banda, la campanya emplaçarà els usuaris a que no abandonin els centres sanitaris (hospitals i CAP) sense disposar d’hora per la següent visita, operació o prova.  “Hem d’acabar amb la fòrmula del “ja et trucarem” que utilitza la Generalitat per maquillar les llistes d’espera. Si no et donen hora, pots demanar un justificant on es comprometin a donar-te hora en un termini d’una setmana. Si no et donen el justificant, pots presentar una reclamació al servei d’atenció a l’usuari” ha informat una portaveu del col·lectiu.

La Marea ha habilitat el telèfon de contacte 608906766 i el correu electrònic marea.blanca.lleida@gmail.com i ha editat un primer cartell que difondrà pels centres sanitaris.

La Marea denuncia que les llistes d’espera són la porta d’entrada a la privatització de la sanitat pública. Es tracta d'un problema massivament patit pels usuaris a través del qual "la Generalitat està fent servir el dolor com a mecanisme per empènyer les persones cap a la sanitat privada". Aquesta campanya “és una crida a deixar de resignar-no i a entendre que les llistes d’espera no són un problema individual, sinó social”.