STOP PUJADES
STOP PUJADES considera que la congelació tarifària és conseqüència de les mobilitzacions

Davant l’anunci oficial de les noves tarifes de l’ATM per a l’any 2015, STOP PUJADES considera que la congelació i la rebaixa tarifària ha estat forçada per les mobilitzacions dels usuaris i usuàries.

12/12/2014 Res-pública
STOP PUJADES STOP PUJADES
STOP PUJADES ha emès un comunicat on afirma continuarà reclamant les tarifes del 2013 de tots els títols de totes les zones, com a pas previ a un debat social del transport públic, i entén que aquest anunci és una treva per a l'aplicació de la T-Mobilitat, una operació de privatització i encariment del transport.

Després de l'anunci de congelació i rebaixa de les tarifes del 2015 fet per l’ATM, la plataforma STOP PUJADES vol fer les consideracions següents:

- Tot avenç cap als preus del 2013 (reivindicació inicial d'STOP PUJADES) és una victòria de la gent del carrer, fruit de les mobilitzacions populars realitzades durant l'any 2014. Les negociacions entre CiU i PSC que han dut a aquest anunci han estat purament circumstancials per tractar-se d'un any electoral: ambdós partits han contribuït als increments tarifaris del transport públic en els seus corresponents governs municipals dels últims anys (1) i s'han situat clarament d'esquenes a la mobilització popular.

- Recordem que aquesta és la primera vegada que s’ha reduït el cost del transport públic en 15 anys, tot i la situació financera crítica que, fins fa ben poc i segons l'ATM, impedia fer-ne cap mena de rebaixa substancial. Tanmateix, lamenten que aquesta rebaixa sigui tan poc significativa (aplicada sobretot a la T-10 de totes les zones), ja que tots els preus continuen sent abusius, especialment pel que fa als títols que no s’han revisat (T-50/30, T-Mes, etc.). En qualsevol cas, considerem el gest de la rebaixa tarifària com una treva per implantar la T-Mobilitat. Aquesta operació consisteix a adjudicar a dit la gestió del transport públic de Catalunya a CaixaBank, que, en paral·lel, lidera el refinançament del deute del transport. El nou paradigma tarifari esdevindrà la privatització d'una bona part del sector (2) i, ara per ara, se'n
desconeixen les tarifes i la zonificació.

- STOP PUJADES seguirà treballant per aconseguir tornar a les tarifes de l'any 2013 en tots els títols de transport, com a pas previ a una negociació social per assolir un transport públic a preus populars. En aquest sentit, anunciem la celebració del 1r Congrés de Defensa del Transport Públic durant el primer semestre del 2015, en què fixarem les bases del transport públic que volem; i, a més, per continuar reclamant el retorn dels preus del 2013 i reivindicar el que hem aconseguit amb la mobilització popular, convoquem una nova acció d’STOP PUJADES per al proper divendres 19, a les 19 hores.