L’incident possiblement va ser degut a una descoordinació dels controladors aeris tot i que la torre de control (acabada l’any 2007) amb els seus 62 metres d'altura permet una màxima visibilitat de totes les àrees de maniobres de les aeronaus, incloent-hi les tres pistes d'aterratge.
El projecte de la tercera pista de l’Aeroport del Prat (i tot el projecte d'ampliació de l'aeroport) va ser molt criticat als anys ’90 del segle passat pels ecologistes pel seu gran impacte ambiental tot i que finalment la tercera pista es va fer més a prop del mar (amb el mateix impacte ambiental) perquè al projecte original la pista topava de front amb la torre de control construïda l'any 91 i inaugurada al 1994 (aquesta antiga torre de control ha quedat inutilitzada encabida dins de la T2). La torre de control inutilitzada enmig de la T2 és una mostra de com va ser plantejat el projecte d’ampliació: unilateralment per part d’AENA sense tenir en compte ni la Generalitat, ni l'Ajuntament del Prat ni els ecologistes.