INFRAESTRUCTURES
Error greu dels controladors d’AENA de l’Aeroport del Prat

Dissabte al matí dos avions varen estar a punt de xocar a una de les pistes de l’Aeroport del Prat per una descoordinació dels controladors aeris que varen permetre creuar la pista a un avió argentí mentre un avió rus aterrava

07/07/2014 Territori
Dissabte al matí (5 de juliol) un Boeing 767-300 (VQ-BSX) de l'aerolínia UTair procedent de Moscou amb destinació Barcelona va avortar l'aterratge estant en aproximació final a la pista 02 quan un Airbus A340-300 (LV-FPV ) d'Aerolíneas Argentinas creuava la pista mentre es dirigia al punt d'espera de la pista 25R pel carrer de rodatge M. El canal de youtube aerobarcelona va gravar l’incident (es veu l'avió argentí fent maniobres estranyes ja que creua la pista primer d'esquerra a dreta i després de dreta a esquerra) que podria haver acabat de manera similar a l’accident aeri de 1977 a  l’Aeroport de Los Rodeos(Tenerife).

L’incident possiblement va ser degut a una descoordinació dels controladors aeris tot i que la torre de control (acabada l’any 2007) amb els seus 62 metres d'altura permet una màxima visibilitat de totes les àrees de maniobres de les aeronaus, incloent-hi les tres pistes d'aterratge.

El projecte de la tercera pista de l’Aeroport del Prat (i tot el projecte d'ampliació de l'aeroport) va ser molt criticat als anys ’90 del segle passat pels ecologistes pel seu gran impacte ambiental tot i que finalment la tercera pista es va fer més a prop del mar (amb el mateix impacte ambiental) perquè al projecte original la pista topava de front amb la torre de control construïda l'any 91 i inaugurada al 1994 (aquesta antiga torre de control ha quedat inutilitzada encabida dins de la T2). La torre de control inutilitzada enmig de la T2 és una mostra de com va ser plantejat el projecte d’ampliació: unilateralment per part d’AENA sense tenir en compte ni la Generalitat, ni l'Ajuntament del Prat ni els ecologistes.