Tranport públic
La plaça de Sant Jaume aplega la 3a jornada de protestes ciutadanes contra la pujada del Transport Públic

Les mobilitzacions cada cop apleguen més persones i ja s'ha fixat una nova data per a la propera, el 15 de gener a les 19 h.

10/01/2014 Res-pública
3a jornada de protestes contra l'augment de tarifes del transport públic 3a jornada de protestes contra l'augment de tarifes del transport públic
3a jornada de protestes contra l'augment de tarifes del transport públic 3a jornada de protestes contra l'augment de tarifes del transport públic
3a jornada de protestes contra l'augment de tarifes del transport públic 3a jornada de protestes contra l'augment de tarifes del transport públic
3a jornada de protestes contra l'augment de tarifes del transport públic 3a jornada de protestes contra l'augment de tarifes del transport públic

Cap a les 20h, més de mig miler de persones es van aplegar a la plaça de Sant Jaume provinents de diversos barris de la ciutat i de pobles de les rodalies. La concentració havia estat convocada per la Federació d’Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona (FAVB) i l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) per protestar per la pujada de les tarifes del transport públic i per demanar una tarificació social d’aquestes, sota el lema “Prou abusos! El transport públic és un dret, no un privilegi!”.

Les mobilitzacions van començar una hora abans en una quinzena d’estacions de metro, com Llucmajor, Torre Baró, Sagrera, Sant Andreu, Horta, Arc de Triomf, Fontana, Verneda, Clot, Plaça de Sants, on els manifestants han entrat sense pagar. També s’hi han sumat usuaris de ciutats properes, com Badalona, Santa Coloma de Gramenet i Castelldefels.

La FAVB i PTP van llegir un manifest per denunciar que el darrer increment de les tarifes del transport públic no s’adiu al poder adquisitiu de la població. També han dir que consideren aquesta pujada d'abusiva i han demanat la congelació del darrer augment aplicat a les tarifes, que assoleix xifres que no guarden cap mena de relació amb el poder adquisitiu de la població, com ara 10,30€ a la T10 o 42,50€ a la T-50/30.

Així com, la creació d’una taula social per fixar les tarifes del transport públic que tingui com a objectiu bàsic adequar els preus als ingressos de la població i on tinguin cabuda els diferents agents socials.

Recordem les concentracions i manifestacions del passat 30 de desembre i les protestes del 3 de gener.

Les protestes han coincidit amb la rectificació del preu de la T-50/30 de les zones 4 a 6

La rectificació del preu s'ha produït després que PTP denunciés que el bitllet de 50 viatges mensuals a les zones de la 4 a la 6 era més cara o d'igual preu que els abonaments mensuals il·limitats, la T-Mes.

Opacitat de TMB

Una de les crítiques que es repeteix en les manifestacions contra l’augment del transport públic va dirigida a l’opacitat de TMB respecte als sous dels directius i a una estructura massa gran de l’empresa.

Així, la Coordinadora Obrera Sindical (COS) denuncia els 3 màxims responsables de l’augment de tarifes al Transport Públic: El President de l’ATM es diu Santiago Vila i Vicente (CiU), El Vicepresident primer de l’ATM es diu Joaquim Forn i Chiariello (CiU) i el Vicepresident segon de l’ATM que es diu Antoni Poveda i Zapata (PSC