Economia
Nekane Jurado: "Tot el que ara tenim va estar un dia en la ment d'algú"

L'econimista basca, Nekane Jurado va assistir a l'acte de presentació d'Economia 21 a València, un acte que va comptar amb la col·laboració de Llibertat.cat.

05/03/2013 Economia

El passat divendres, 1 de març, va tindre lloc al Teatre Micalet de València, l'acte que sota el títol "Hi ha eixida: Eukal Herria" va servir de presentació de l'associació Economia 21, formada per un grup d’estudiants de diferents disciplines de la Facultat d’Economia de la Universitat de València i que va comptar amb la col·laboració de Llibertat.cat i de la Societat Coral el Micalet de València. L'acte fou conduit per l'economista basca Nekane Jurado, marxista i psicòloga clínica que compta amb nombrosos llibres publicats.

Nekane va denunciar durant la seua ponència l'acceleració per part del sistema capitalista en el desmantellament de l'Estat de Benestar emanat de la lluites socials després de la debastació de la II Guerra Mundial, així com va exposar formes d'organització alternativa que s'estan posant en marxa a Euskal Herria.

Durant la segona part de la seua intervenció, Jurado va fer referència a que ens hem d'identificar sense prejudicis com a persones independentistes i d'esquerres, així com que la realitat no té per què ser acceptada com ens la dibuixen, si no que hem de veure-ho amb transparència i esperança en el canvi. Finalment, va sentenciar que fins i tot les coses que formen part de la nostra vida quotidiana van estar algun dia en la ment d'algú i que a partir d'eixe fet es van materialitzar, i que igual podem fer amb la realitat social i política que ens envolta.