El Vallès Oriental pendent de les decisions del nou govern sobre el Quart Cinturó

A més a més de l’abocador de Palautordera o el peatge de la B-500 o la construcció i gestió de Policlínica són alguns exemples.

Ajuntaments i ciutadans del Vallès Oriental estaran atents en els propers mesos a les decisions que prengui el nou govern de la Generalitat sorgit de les eleccions al Parlament d’aquest diumenge, sobre assumptes pendents que afecten especialment la comarca. Un dels principals, el traçat del quart cinturó, s’arrossega des de fa temps.

02/12/2010 02:58 Territori

Enguany, però, hi ha la novetat que el Ministeri de Foment ja ha aprovat l’estudi informatiu amb un traçat que no satisfà ningú, ni tan sols els partits favorables a la construcció de l’autovia.Recordem que CiU era partidària de fer-ho amb canvis en el traçat i més mesures per reduir l’impacte.

En el capítol d’infraestructures, el futur govern haurà d’impulsar la construcció de la futura B-500 que enllaçarà Mollet i Badalona amb un túnel per sota de la Conreria. El tripartit ja havia redactat l’estudi informatiu, però queda pendent la decisió sobre l’establiment o no d’un peatge.El soterrament del ferrocarril a Granollers, una de les grans obres afectades per la crisi, i la integració urbana del cobriment del tren a Montmeló, són obres que també hauran d’avançar en els propers quatre anys.

En l’àmbit urbanístic, les àrees residencials estratègiques (ARE) dissenyades pel tripartit, com quedaran en el futur més proper. Aquesta iniciativa, presentada com una de les grans apostes del govern d’entesa per afavorir l’habitatge a preus assequibles. De moment, però, les de la Roca i Sant Celoni, amb ajuntaments de CiU, han quedat aparcades per l’oposició dels respectius ajuntaments i veïns en referèndum en el cas de Sant Celoni. L’ARE de Cardedeu ja es va aturar també per l’existència de restes arqueològiques i la de Montmeló per la proximitat a l’autopista AP-7. Les de Granollers, la Llagosta i Parets han estat aprovades definitivament.