Demanen a bancs i caixes que no concedeixin cap préstec al kŕrting de Llinars

Asseguren que el projecte de Gestió econòmica del kàrting està "manipulat per fer-lo creïble" i consideren que és "inviable sense ajudes públiques".
 
Durant aquests dies la Plataforma Stop Kàrting de Llinars del Vallès està enviant cartes als òrgans directius de bancs i caixes d’estalvi que operen a Catalunya informant-los de la problemàtica que ha generat i envolta la possible implantació d'un circuit de kàrting a Llinars del Vallès. Alhora els demana que no concedeixincap crèdit a l’empresa privada CIRCUIT DE KARTING DE CATALUNYA, S.L.,impulsora, conjuntament ambla Federació Catalana d’Automobilisme, del projecte anomenat Circuit Internacional de Karts deCatalunya.

15/11/2010 23:43 Territori
La carta desautoritza el Projecte de Gestió econòmica presentat i redactat pels promotors del kàrting. Al projecte de gestió es preveuen unes ajudes econòmiques públiques molt superiors a les factibles i no s'hicontemplen despeses corrents directament imputables al seu funcionament, sense les quals el kàrting nopodria desplegar la seva activitat de manera reglada. D’altra banda s'informa les entitats financeres que tampoc gran part de les preteses ajudes públiques es faran efectives, ja que l’agudització de lacrisi econòmica imposa a les administracions públiques i als seus organismes un esforç suplementari en lapriorització de la despesa pública, de les subvencions i, com és el cas, en la concessió dels préstecs a empreses privades amb projectes de dubtosa rendibilitat econòmica. Amb data 16 de juny la Plataforma Stop Kàrting ja va adreçar escrits a l’Institut Català de Finances, al Conseller d'Economiai Finances i a tots els grups parlamentaris demanant que aquest projecte no gaudís de cap ajuda amb fons públics.
 
En funció de la prevista davallada dels ajuts públics inicialment previstos pel promotor, s’estima que elpréstec privat de bancs o caixes que necessitaran els promotors pot situar-se entre els 4.900.000 o 5.800.000 €. Amb aquest préstec les estimacions d’ingressos per activitats presentada pels promotors en el Projecte de Gestió no són en absolut suficients per fer front als interessos, ni al’amortització dels capitals deutors, ni al manteniment de les instal·lacions. Així el projecte empresarial delkàrting esdevé inviable.

La Plataforma discrepa de l’interès públic d'aquest projecte declarat per part de la Secretaria General de l’Esport. La necessitat a Catalunya de disposar d’un circuit de karts on poder realitzar curses internacionalsde classe A, no és un objectiu en absolut prioritari en el moment econòmic que vivim: en un país ambl’actual índex d’aturats i amb les dificultats del teixit productiu d'aconseguir recursos financers per mantenir la seva activitat seria immoral utilitzar milions d’euros públics en inversions empresarials privades nodirectament productives i situades en un sector de negoci amb dos grans interrogants: rendibilitatglobal del projecte i recuperació de la inversió.

En aquest sentit, i malgrat que la titularitat del projecte no és pública, el volum de la pretesa inversió inicial global si que ho és i, donat l’interès i l'especial implicació de la Secretaria General de l’Esport i de laFederació Catalana d’Automobilisme, en el futur podria donar-se la temptació d'eixugar el possibledèficit d’explotació del circuit amb diners públics , tal i com està actualment succeint amb el circuit de Montmeló. Cal tenir en compte que el circuit de Montmeló disposa d'unes instal·lacions infrautilitzades i que generen anualment unes despeses molt considerables a les finances públiques (més de 44 milions els últims 5 anys), o el recent fiasco del ParcMotor de Castellolí, on ja es porten invertits més de16 milions d’euros públics sense que existeixi retorn social significatiu.

La carta també recorda la manca de consens territorial necessari: únicament l’alcalde del municipi promotor, Llinars del Vallès, defensa aferrissadament la ubicació triada. Els altres municipis afectats,Cardedeu i Sant Antoni de Vilamajor, s’han manifestat oficialment en contra mitjançant acords fermsdels seus Plens Municipals.

També s’informa a bancs i caixes que, amb data 19 d’octubre de 2010, diferents entitats han interposat recurs contenciós administratiu contra l'aprovació definitiva de la Modificació puntual del Plageneral d’ordenació urbana de Llinars del Vallès per a la implantació d’un centre esportiu per ala pràctica d’esports del motor, en l’àmbit situat entre el torrent del Fou i el de la Figuera, promoguda per l’Ajuntament d’aquest municipi.

Finalment la Plataforma informa que, seguint la política de màxima transparència informativa, la carta tramesa a les entitats financeres també serà feta pública i que, si s'esdevé, es farà públic el nom de lesentitats que decideixin finançar el projecte de circuit internacional de kàrting a Llinars del Vallès.
 

Per saber-ne més:

Lliuren un escrit als diputats dels diferents grups polítics al Parlament en contra del Kàrting 

Stop Kàrting interposa un recurs contra una modificació que vulneraria la legislació ambiental  

Nova irregularitat en la tramitació del kàrting de Llinars  

Mig miler de persones es mobilitzen a Llinars contra la instal·lació del kàrting 

Cadena humana contra el kàrting de Llinars 

La Plataforma STOP Kàrting Llinars de Vallès manté "amb fermesa" el rebuig al projecte 

Veïns de Llinars reben una carta falsa anunciant subvencions d'insonorització pel kàrting  

"Stop Kàrting" denuncia l'Ajuntament de Llinars del Vallès per "abús de poder"

300 persones es manifesten a Llinars del Vallès en contra del circuit internacional de kàrting

Manifestació a Llinars del Vallès contra el Kàrting  

La plataforma en contra del Karting de Llinars prepara mobilitzacions

La plataforma "Stop Karting" omple la sala de les columnes de l'Ajuntament de Cardede

Presentació de la plataforma "Stop Karting Llinars del Vallès"

Preocupació a Cardedeu i Llinars del Vallès per la construcció d'un "karting" internaciona

Manifest de la Plataforma Stop Kàrting