La música catalana fa la volta a Europa de la mà de Pau Alabajos

pau_alabajosEl cantautor valencià Pau Alabajos actuarà les pròximes setmanes a Rennes, Colònia i Praga.

Pau Alabajos té programades tres actuacions fora dels Països Catalans durant les pròximes dues setmanes. El cantautor valencià presentarà les cançons del seu darrer treball discogràfic, "Teoria del Caos" en diversos escenaris del centre d'Europa i interpretarà alguns dels temes, encara inèdits, que formaran part del seu tercer CD.

04/04/2010 23:52 Cultura

Amb aquestes tres actuacions, Pau Alabajos pretén "explicar, fora de les nostres fronteres, la realitat social i política que es viu a casa nostra" davant d'un públic "que pretén aprofundir i que no es deixa portar pels estereotips i prejudicis sobre el nostre País que projecten internacionalment els mitjans de comunicació."


El dimarts 6 d'abril, a les 20:30 hores, Pau Alabajos actuarà a Rennes (Bretanya), en una taverna anomenada Ty Anna (Place Sainte-Anne) dins d'unes jornades que organitza el Departament de Llengües de la Universitat de Rennes (UFR langues) amb la col•laboració de l'Institut Ramon Llull. A l'endemà, el dimecres 7 d'abril, a les 14:30 hores, el cantautor de Torrent participarà en un debat sobre el panorama actual de la música en català que se celebra en la Universitat de Rennes, en el campus Villejean (amphi A2, bât. A).


El cap de setmana viatjarà fins a Alemanya, concretament fins a la ciutat de Colònia, on té previst actuar el dissabte 10 d'abril, compartint cartell amb diversos grups de l'escena local: O Bairro Alto, Schlagsaite i Josué Ávalos en un concert solidari. Tindrà lloc a les 19:30 hores en una sala anomenada Hinterhofsalon (Aachenerstr. 68 - Köln) i anirà a benefici dels damnificats del terratrèmol que es va produir a Xile el passat 27 de febrer. Concretament, els diners de les entrades s'utilitzaran per comprar nous equips per a l'estació de bombers de Pulluhe, que va quedar absolutament destruïda.


Finalment, Pau Alabajos clourà aquesta gira europea a la República Txeca, on actuarà per primera vegada. El concert tindrà lloc el dia 15 d'abril, a les 20:30 hores, en el Cafè Krasny Ztraty (Naprstkova, 10, Praga 1) durant una celebració que organitza el lectorat de català de la Universitat de Praga.


Aquestes tres actuacions en el centre d'Europa seran el preàmbul d'un altre desplaçament que el cantautor valencià està preparant per al mes de maig: Pau Alabajos viatjarà la setmana del 17 al 23 de maig a Panamà, per tal de participar en el Festival Internacional de Canción de Autor. En el marc d'aquest festival realitzarà una conferència sobre "l'herència de la Nova Cançó" en la universitat i un recital en el Teatre Nacional de Ciudad de Panamá.