Com ara. les paelles, festes o concerts,altres més culturals o tradicionals com les albades, la pilota valencianai la música d'arrel i feta amb la nostra llengua i d'altres més reivindicatives com cercaviles, xarrades o àpats populars antirepressius.
Les "Falles Populars i Combatives" (FPC) intenten oferir alternatives dins d'unes festes tan pròpies com les nostres Falles i que des del Franquismearrosseguen certes xacres que sovint les fan conservadores, tancades,institucionalitzades, homogènies, espanyolitzades,... en altres paraules: excloents. Nosaltres fem Falles Populars i Combatives cada any, perquèreivindiquem les nostres festes grans, perquè València és diversa iplural, i perquè no ens resignem al model majoritari promogut per l'Ajuntament de València.
Les FPC estan incloses a la Coordinadora de festes majors autogestionades dels Països catalans.El cartell de Falles Populars i Combatives 2010 inclou els següents actes:
DIVENDRES 12:
20 H ALBAES DE BENVINGUDA A CA REVOLTA (ORGANITZADES PEL COL·LECTIU "LA
XARITO")
22 H CERCATASQUES AMB DOLÇAINA i TABAL PER CIUTAT VELLA
DISSABTE 13:
13H CONCURS INTERNACIONAL DE PAELLES (AMB JURAT JAPONÈS) A CA REVOLTA.
00H FESTA PIRATONA A CA REVOLTA AMB DJ ESPARROU SOUNDSYSTEM
DIUMENGE 14:
14H CALÇOTADA POPULAR ANTIREPRESSIVA A L'ATENEU POPULAR DE VALÈNCIA
DIMARTS 16:
CONCERT D'ORXATA SOUND SYSTEM, EL BELDA BADABOC I CARRER PRESENT AL CSO PROJECTE MAYHEM (CABANYAL) ORGANITZA: CSO PROYECTO MAYHEM