La CUP de Tarragona denuncia la Guārdia Urbana pel control que exerceix sobre el veīnat

Policies municipals de Tarragona disfressats de paisans van fotografiar i filmar la manifestació del 1r de maig alternatiu (Si amplieu la fotografia es pot veure la filmadora al interior del cercle)
La CUP de Tarragona demana explicacions sobre aquests fets i que es destrueixin els fitxers polítics de què disposa la Guàrdia Urbana, "ja que ha de ser una policia al servei del poble, no per reprimir el poble".  Els agents que realitzaven aquesta tasca ho feien de paisà barrejats entre les persones que participaven a la manifestació i també des de darrere els vidres de la balconada de l’Ajuntament.

03/05/2009 13:32 Drets i Llibertats

 

La CUP de Tarragona denuncia la Guàrdia Urbana pel control que exerceix sobre el veïnatComunicat d Premsa de la CUP de Tarragona

Males pràctiques de la Guàrdia Urbana
La manifestació del 1er de maig va ser monitoritzada per la Guàrdia Urbana durant tota la tarda. La Candidatura d'Unitat Popular de Tarragona denuncia públicament el procediment utilitzat per la Guàrdia Urbana de Tarragona consistent en fotografiar i filmar sense miraments primers plans de tots els assistents a la manifestació del primer de maig. Els agents que realitzaven aquesta tasca ho feien de paisà barrejats entre les persones que participaven a la manifestació i també des de darrere els vidres de la balconada de l’Ajuntament. Des de la CUP de Tarragona es demana als responsables de la Guàrdia Urbana que donin explicacions sobre aquestes males pràctiques, les quals vulneren clarament el dret a manifestació i a la llibertat d'expressió. Des de la CUP es demana que procedeixin a destruir els fitxers polítics de què disposa la Guàrdia Urbana, ja que la Guàrdia Urbana ha de ser una policia al servei del poble, no per reprimir el poble.
 
Des de la CUP de Tarragona es demana als responsables de la Guàrdia Urbana que donin explicacions sobre aquestes males pràctiques, les quals vulneren clarament el dret a manifestació i a la llibertat d'expressió. Des de la CUP es demana que procedeixin a destruir els fitxers polítics de què disposa la Guàrdia Urbana, ja que la Guàrdia Urbana ha de ser una policia al servei del poble, no per reprimir el poble.