PDE: anuncia mobilitzacions si s'aprova el pla de conca sense una proposta seriosa de cabal ecològic

En ple debat del nou pla hidrològic de la conca de l'Ebre (PHCE), el portaveu de la Plataforma en defensa de l'Ebre (PDE), Manolo Tomàs, va dir ahir a Tortosa que "em fa la sensació que el cabal actual de 100 metres cúbics no es modificarà", i va anunciar mobilitzacions "a les Terres de l'Ebre, a Catalunya, a l'Estat espanyol i a Europa" si finalment s'aprova el pla de conca sense una proposta seriosa de cabal ecològic. Així es va posar de manifest ahir durant un acte públic convocat per la Plataforma en Defensa de l'Ebre (PDE) amb l'objecti d'encetar un debat tècnic sobre les diferents propostes de cabal que estudia la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE)

 

08/02/2009 15:52 Territori

De fet, en l'acte d'ahir, hi van intervenir un tècnic de la CHE i un de l'ACA i tots dos van dir que les propostes de cabal encara estan en fase d'estudi i que serà difícil que es puguen incorporar al PCHE.

La PDE va dur a terme aquest dissabte a Tortosa un debat centrat en el nou Pla Hidrològic de la conca de l'Ebre i en l'exigència que aquest tingui en compte el cabal ecològic del riu. L'entitat va convidar al debat la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE), l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA), la Fundació Nova Cultura de l'Aigua (FNCA), l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) i el Ministeri de Medi Ambient, institucions que ja han confirmat la seva assistència, amb l'excepció del Ministeri. 

L'objectiu del debat era que 'cada institució posès damunt la taula les cartes' sobre el nou Pla Hidrològic, que està en fase de redacció i 'segurament s'aprovi a finals d'any'. La PDE va voler aprofitar el debat per plantejar el seu 'cavall de batalla' pel que fa al Pla, com és el cabal ecològic de l'Ebre. Panisello el va qualificar d''assignatura pendent' i va afirmat que les Terres de l'Ebre 'es juguen molt' amb el nou Pla, ja que estarà vigent fins l'any 2027. 'És positiu fer un Pla Hidrològic perquè té en compte tota la regulació del riu, però cal que també tingui en compte el cabal ecològic', vaa manifestar el portaveu de la PDE.