estelades
L’ANC crida a rebre "La Vuelta" amb estelades al seu pas pels Paďsos Catalans

L’entitat aprofitarà les etapes del 24 i el 26 d’agost per fer visible l’anhel de llibertat del poble català

22/08/2026 Política

L’Assemblea Nacional Catalana (ANC) ha fet una crida a rebre amb estelades La Vuelta Ciclista a Espanya durant les etapes que transcorreran per diversos punts dels Països Catalans els dies 24 i 26 d’agost.

Sota el lema «Rebem La Vuelta amb estelades!», l’entitat anima la ciutadania a acostar-se al recorregut de la cursa amb banderes independentistes per aprofitar la projecció mediàtica de la competició i mostrar «l’anhel de llibertat de tot un poble».

La primera mobilització coincidirà amb l’etapa del dilluns 24 d’agost, que sortirà de Gruissan, travessarà Catalunya Nord des de Salses i arribarà a Font-romeu. L’ANC ha fixat punts de concentració a la Porta dels Països Catalans de Salses i a l’arribada de la cursa a Font-romeu.

La crida es repetirà dimecres 26 d’agost, coincidint amb l’etapa de 173 quilòmetres entre Falset i Roquetes. Entre els punts de trobada anunciats hi ha la plaça de la Quartera de Falset, a les 12.30 h; el pont Lo Passador de Deltebre, a les 14.30 h, i la cruïlla de l’avinguda de la Ràpita amb el carrer de l’Alcalde Palau d’Amposta, a les 15.00 h.

Amb aquesta acció, l’ANC vol convertir el pas d’una competició esportiva d’abast internacional en un aparador de la reivindicació independentista i fer visible que, malgrat la desmobilització institucional, l’aspiració de llibertat continua present als carrers.