11S2026
L'ANC presenta la samarreta i el lema de la Diada 2026: «Hi soc. Hi som. Independència»

L’Assemblea recupera el groc a la samarreta de l’11-S i demana la implicació de tots els independentistes per mantenir i culminar el camí cap a la independència. L’entitat recorda que la venda de la samarreta finança l’organització de la Diada i altres accions i campanyes per la independència i permet mantenir la seva llibertat sense lligams. “Això no és només una samarreta: és compromís, és lluita, és independència”.

25/06/2026

L'Assemblea Nacional Catalana (ANC) ha presentat aquest matí la samarreta i el lema de la mobilització de la Diada 2026 a través d'un vídeo difós a les seves xarxes socials. Amb el missatge «Hi soc. Hi som. Independència», l'entitat fa una crida a recuperar el compromís individual i la força col·lectiva com a motor del moviment independentista.

La samarreta d'enguany recupera el groc més emblemàtic de les grans mobilitzacions independentistes de la darrera dècada. És el color que va omplir els carrers durant la Via Catalana de 2013 i la mobilització de la V de 2014, dues accions que van projectar internacionalment la reivindicació del dret d'autodeterminació de Catalunya i van situar el procés independentista al centre del debat polític.

Amb aquest retorn als orígens, l'ANC reivindica l'esperit de les grans mobilitzacions populars que van marcar un abans i un després en la història recent del país. L'entitat recorda que els principals avenços del moviment independentista han estat possibles gràcies a la implicació sostinguda de centenars de milers de ciutadans organitzats.

La proposta visual aposta per un disseny sobri i contemporani. A l'esquena hi destaca el lema de la Diada, mentre que a la part frontal el missatge es combina amb el traç d'una estelada situada a l'altura del cor, convertint la peça en una expressió de compromís personal amb la causa independentista.

El vídeo de presentació, inspirat en la cèlebre obra Ceci n'est pas une pipe del pintor surrealista René Magritte, juga amb la idea que la samarreta és molt més que una peça de roba. Segons l'ANC, representa la voluntat de formar part d'un moviment col·lectiu que manté viu l'objectiu de la independència malgrat els obstacles polítics dels darrers anys.

L'entitat subratlla també que la venda de la samarreta contribueix directament al finançament de la mobilització de l'Onze de Setembre i de les diferents campanyes que impulsa durant l'any. En aquest sentit, recorda que l'Assemblea no rep subvencions públiques i que la seva activitat depèn exclusivament de les aportacions dels socis i simpatitzants.

Per a l'organització, el concepte d'«independència» té un doble significat: d'una banda, l'objectiu polític de la plena sobirania nacional de Catalunya; de l'altra, la voluntat de mantenir la independència de l'entitat respecte de governs, partits polítics i interessos econòmics.

La samarreta ha estat confeccionada íntegrament a Mataró, una decisió que l'ANC presenta com una aposta per la producció local i el teixit econòmic del país.

Amb vista a la Diada d'enguany, l'Assemblea fa una crida a tornar a omplir els carrers i a situar novament la independència al centre del debat polític. L'entitat considera que el descontentament existent davant la situació política actual i les polítiques del Govern de Salvador Illa ha de traduir-se en una mobilització massiva que torni a posar sobre la taula la necessitat d'assolir la plena sobirania nacional.

«La força col·lectiva només es construeix a partir del compromís individual», assenyala l'ANC. Per això, el lema escollit per a la Diada 2026 resumeix l'apel·lació de l'entitat a la implicació ciutadana: «Hi soc. Hi som. Independència».