La Flama de la Llengua fa via (6)
Vinaròs rebrà la flama del Correllengua Agermanat amb una jornada festiva i reivindicativa
22/04/2026 Llengua
Vinaròs es prepara per acollir el pròxim 24 d’abril l’arribada de la flama del Correllengua Agermanat, en una jornada que combinarà esport, cultura i reivindicació en defensa de la llengua catalana i dels vincles entre els territoris de parla catalana. L’arribada està prevista a les 14 h al municipi, dins del recorregut que travessa diferents poblacions del país.

La iniciativa, que recorre els Països Catalans, es planteja com un acte col·lectiu que va més enllà de l’activitat esportiva, amb l’objectiu de reforçar la consciència lingüística i posar en valor la unitat de la llengua a través de la participació popular.

Cultura i participació per reforçar la llengua

A Vinaròs, la jornada inclourà diverses activitats obertes a la ciutadania, com una mostra de cultura popular, la lectura del manifest i un vespreig, així com un torneig del joc de taula La fallera calavera. Tot plegat amb la voluntat de generar un espai de trobada intergeneracional i de reivindicació col·lectiva.

El Correllengua Agermanat s’inscriu en un recorregut més ampli que simbolitza la continuïtat del català arreu del territori i que busca enfortir els llaços culturals i lingüístics entre comunitats.

Crida a la participació

Des de l’organització s’ha fet una crida a la participació dels veïns i veïnes de Vinaròs i dels municipis del voltant, destacant el paper clau del teixit associatiu per garantir l’èxit de la jornada.

Les persones interessades poden sumar-se a la iniciativa tant corrent des d’Alcanar com en bicicleta fins a les Coves de Vinromà. Les inscripcions ja estan obertes a través del web del Correllengua Agermanat.