Català
2a Trobada de Municipis Actius pel Català - Els plans locals i la contractació estratègica: instruments al servei de la llengua

La 2a Trobada de municipis actius pel català tindrà lloc el divendres 13 de juny a la Casa del Mar de Barcelona entre les 9.30 h i les 14 h. Enguany, la jornada donarà protagonisme al paper de les institucions supralocals a l'hora de dissenyar i difondre polítiques lingüístiques, i també tractarà sobre la inclusió de clàusules lingüístiques en la contractació pública. A més, hi tindrem un panell dedicat exclusivament a les bones pràctiques dutes a termes per municipis d’arreu del domini lingüístic.

12/06/2025 Llengua
Amb el títol "Els plans locals i la contractació estratègica: instruments al servei de la llengua", la trobada arrencarà a les 9.30 h amb una benvinguda a càrrec del president de Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder, i el conseller de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, Francesc Xavier Vila. A les 9.45 h, es farà una ponència sobre el paper que tenen les institucions supralocals, com les diputacions, els consells comarcals i les associacions de municipis, a l'hora de donar suport als ajuntaments. Hi participaran Joan Solà, president del l‘associació Micropobles de Catalunya; Jaume Oliveras, vicepresident primer de l’ACM i alcalde del Masnou; i Glòria Colom, diputada adjunta a l’Àrea d’Educació de la Diputació de Barcelona.

A partir de les 10 h, una taula rodona parlarà dels plans locals per la llengua i dels reptes i les casuístiques amb què es troben els municipis a l'hora de tirar-los endavant. Hi participaran el president del Consell Comarcal del Ripollès, Amadeu Rosell; el vicepresident del CC de l'Alt Empordà, Josep Maria Bernils; la regidora de política lingüística de Vic, Bet Piella; i Francesc Arolas, regidor de de Transparència i Bon govern de l'Ajuntament de Granollers. 

A les 11.30 h, el catedràtic de dret administratiu de la Universitat de la Corunya, Carlos Amoedo, farà una ponència de caire més acadèmic sobre la contractació estratègica de les administracions públiques com a eina de transformació social. La conferència oferirà eines perquè les administracions locals i supralocals puguin incloure clàusules lingüístiques en la contractació i les subvencions amb la seguretat jurídica necessària. 

La trobada culminarà amb una taula rodona dedicada a compartir bones pràctiques municipals en matèria de llengua. Serà el moment de donar la veu als protagonistes de la trobada, els ajuntaments, i hi participaran regidors de diversos territoris de parla catalana: de Catalunya, Sant Cugat del Vallès, Sant Celoni, Terrassa, Balaguer i Vacarisses; del País Valencià, Vila-real; i de les Illes Balears, Manacor

Si voleu demanar una entrevista amb algun representant de Plataforma per la Llengua, ho podeu fer enviant un correu a premsa@plataforma-llengua.cat