Manel Vicens Domènech Bestard va néixer a Palma el 1953. Durant la seva etapa d’estudiant universitari, contactà amb els diferents sectors de l’antifranquisme illenc i s’afilià al Partit Comunista d’Espanya. En la seva llarga militància dins el Partit -en temps del tardofranquisme i de la Transició i en l’etapa democràtica- participà dels esdeveniments més destacables de l’organització. Malgrat a les eleccions municipals de 1983 fou presentat com a cap de llista del PCE per l’Ajuntament de Palma, no obtingué cap regidor. A mitjans anys 80 formà part dels que a les Illes Balears es separaren del PCE i s’integraren dins el PCPE. Finalment, a finals de la mateixa dècada, Domènech abandonà la seva militància comunista.
Va participar en les lluites per un habitatge digne, contra la massificació turística o el sobiranisme, entre d'altres, i és membre de la junta de l'Associació de Veïns de Canamunt, i vicepresident de l'Associació de Varietat Locals de les Illes Balears.
Com a professor, va participar de l’Assemblea de Docents, a l’any 2013, i a partir de la seva jubilació va ser presenta en infinitat de moviments socials com Cantaires per la Llibertat, REM, recuperem Mariventi l'Assemblea Sobiranista de Mallorca.