Municipals 23
El govern de la CUP a Celrà fa balanç de la legislatura

L’alcalde, David Planas, i les regidores del govern fan un primer balanç del grau de compliment del programa electoral 2019 – 2023

06/03/2023 Lema

Mai hauríem pensat que en un sol mandat podrien succeir tants esdeveniments socials, mediambientals, polítics i econòmics que incidissin de manera tan crítica en l’agenda municipal i en l’execució del programa de govern tal com el teníem plantejat. De quatre anys, realment n’hem pogut aprofitar la meitat. Podríem dir que ha estat un mandat complicat, i així ha estat, però ens agrada més destacar que hem estat resilients davant les adversitats i que hem estat capaços d’afrontar i gestionar els esdeveniments amb les eines i recursos que teníem a prop i mantenint-nos al servei de la ciutadania amb la proximitat que ens agrada.

Seria injust pensar que ho hem fet tots sols. Tots els celranencs i les celranenques hem fet un gran esforç per resistir i continuar.. Cal donar les gràcies també a totes les entitats culturals, educatives, esportives i socials per haver continuat treballant i organitzant-se per portar a terme les seves activitats. Per la nostra part hem fet tot el possible per assolir els compromisos que dúiem al programa, i les mesures que no s’han pogut dur a terme, en cas que mantinguin la seva vigència, les tornarem a proposar en el nostre pròxim programa electoral amb la voluntat ferma de tirar-les endavant al més aviat possible.

Del total de 232 propostes del programa electoral, un 57% ja s’han realitzat, un 25’5% s’estan fent i resten un 17’5% per fer, en resum un 82’5% de les propostes ja han tirat endavant. Esperem augmentar encara més les propostes realitzades o en procés abans de finals de maig.

Un dels projectes que s’ha vist afectat per diferents motius ha estat el carril bici Celrà – Girona. En primer lloc Adif va detectar, gràcies al projecte elaborat per l’Ajuntament de Celrà, que el talús per on ha d’anar penjat el carril a la zona del congost estava malmès. Per això, durant més d’un any, els trens disminuïen molt la velocitat en aquest tram, per precaució i per evitar possibles danys a la via. L’any 2022 Adif va reomplir els espais buits amb material per garantir l’estabilitat del talús. A conseqüència del retard provocat per les obres i les modificacions del projecte, ens vam trobar amb un encariment desorbitat del preu dels materials, i el cost del carril es va duplicar en qüestió de mesos: d’1,2 a 2,5 milions d’euros. Amb tot, el govern municipal ha pactat un conveni pel qual l’Ajuntament continuarà finançant l’actuació amb el mig milió d’euros previst i la resta anirà a càrrec de la Generalitat. Els passos següents són la signatura del conveni, la licitació de les obres i finalment la construcció del carril.

La resta de projectes importants ja s’han fet: ampliació de la piscina municipal, canvi de l’herba al camp de futbol municipal, remodelació del parc de patinatge, nou centre d’interpretació de la fàbrica, instal·lacions fotovoltaiques a la Fàbrica, l’escola l’Aulet i a la zona de les piscines, millores del ferm en diferents carrers, primeres fases de la remodelació de la plaça del mercat, construcció del mirador a la Torre Desvern i moltes altres actuacions.