Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Català a l'escola
Escola Valenciana aconsegueix el blindatge de la immersió lingüística en la LOMLOE
06/11/2020 Llengua

Escola Valenciana - Federació d’Associacions per la Llengua celebra l’aprovació de l’esmena que permet mantenir els models d’immersió lingüística a l’ensenyament. Aquesta és una de les reivindicacions que l’entitat va traslladar a diferents representants de partits polítics amb presència al Congrés dels Diputats el darrer setembre.

Escola Valenciana va exposar a PSOE, Unides Podem, ERC, Junts per Cat, CUP i Compromís la proposta d’esmenes de l’entitat a la LOMLOE, distribuïdes en 12 blocs, principalment relacionades amb l’aprenentatge-ensenyament de l’educació plurilingüe. Aquestes esmenes han estat elaborades amb coherència amb informes elaborats per les universitats valencianes i el model d’escola que promou la nostra entitat.

L’entitat va reclamar que “el nou projecte de la LOMLOE supere els entrebancs de l’actual LOMCE a la màxima escolarització en llengua pròpia i que permeta, començant amb el valencià, un ensenyament plurilingüe òptim”. Pel que fa a la immersió en valencià, Escola Valenciana també demanava que com a mínim que el nou text de la LOMLOE permetera aplicar els models que estaven vigents amb la LOE. També va recordar que ‘els programes que millors resultats avaluatius han donat fins a l’actualitat són, precisament, els programes d’immersió lingüística”.

Un altre aspecte en el qual ha incidit Escola Valenciana és la inclusió educativa, ja que demanava “identificar i eliminar de les barreres a l’accés, a la participació i a l’aprenentatge”. A més, “també proposem un major equilibri competencial entre CCAA i l’Estat, de manera que els ensenyaments mínims requerisquen un màxim del 50% dels horaris escolars”.

Les esmenes que Escola Valenciana ha plantejat a l’actual esborrany de projecte de la LOMLOE aborden els fins de la llei, les competències, les àrees, els principis pedagògics i principals línies d’actuació, els materials curriculars, el professorat, les administracions educatives, la inspecció, l’avaluació, el projecte educatiu i l’ensenyament d’idiomes.

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid