Comunicat del Triangle Blau Āustria en motiu del traspās de la Neus Catalā

L'associació de difusió de la memòria històrica del Triangle Blau Àustria ha emès un comunicat on lamenta la mort de Neus Català.

15/04/2019 Lema

L'associació de difusió de la memòria històrica del Triangle Blau Àustria ha emès un comunicat on lamenta la mort de Neus Català que tot seguit reproduïm:

"En aquests dies de preparació de la pujada anual al camp d'extermini de Mauthausen per a la celebració del seu alliberament, ens arriba la mala nova de la mort de la Neus Català, el dia 13 d'abril de 2019, a l'edat de 103 anys.
Des del Triangle Blau Àustria, col·lectiu català contra l'oblit, volem manifestar el següent:

- Donar el nostre condol i escalfor a la família i amics de la Neus, així com al conjunt del poble català.

-Que després de 103 anys de lluita continuada ens ha deixat la Neus, però ens queda el seu llegat i els seus valors humans, solidaris i l'exemple de la seva lluita infatigable per a la llibertat i l'antifeixisme internacionalista. Ni la guerra civil, ni les tortures de la Gestapo, ni les presons de la França de Vichy ni la deportació al camp d’ extermini de Ravensbrück van poder amb ella; com a dona lliure, feminista i revolucionària, ha estat ella qui ha decidit quan marxar, no els seus opressors!

-Com a col·lectiu català contra l'oblit, ens reafirmem en la lluita i ens comprometem a seguir treballant per a la memòria de totes aquelles persones que amb tota la seva generositat van donar-ho tot per la llibertat, la justícia social i la solidaritat fraternal entre els pobles, fins a les últimes conseqüències. I ara encara amb més força per fer front a aquests moments tan difícils on l'autoritarisme, el feixisme i el racisme tornen a prendre terreny. Davant de la barbàrie, com ens vas ensenyar tu, Neus, ens hi trobaran de front!

Que la terra et sigui lleu, Neus.
Sempre amb nosaltres, per sempre eterna!
Visca la Terra!".