Miguel ha exposat que la campanya consisteix a finançar tres projectes socials de la ciutat de Tarragona amb els diners provinents del romanent del sou dels dos regidors que la formació té al consistori. L’objectiu és “donar suport i fomentar el desenvolupament d’iniciatives i projectes que, amb voluntat de transformació social a la ciutat o l’entorn més proper, fomentin la participació, l’apoderament i la xarxa entre comunitats i persones”. Cadascun dels tres projectes escollits per votació popular serà dotat amb un màxim de 500€.
Per la seva banda, Burillo ha explicat la calendarització i el funcionament de la convocatòria, que s’explicita en les bases que es publicaran demà dia 5 de desembre al web de la CUP de Tarragona iniciant així la difusió que faran de la campanya fins el dia 16 a través de xarxes socials i mitjans de comunicació. Del 17 de desembre al 14 de gener, les entitats tindran temps de presentar els seus projectes enviant-los a l’adreça de correu dinersalcarrer@gmail.com. El 15 de gener s’exposaran públicament els projectes que una comissió de l’assemblea local haurà avaluat i, del 16 al 25, es podran votar a través de la seva pàgina web. Entre el 26 i el 27 de gener es faran públics els tres projectes seleccionats.
Estrada ha remarcat que aquesta iniciativa és un compromís electoral de la formació i forma part del seu codi ètic, i també que té l’origen en la limitació de sou dels càrrecs electes de la CUP. Ha destacat que pels independentistes és “prioritari que la campanya arribi a totes les entitats de la ciutat per tal que les que hi estiguin interessades hi puguin participar”. Aquesta fórmula, utilitzada per primer cop a la ciutat, segons ha afirmat Estrada “ja s’ha dut a terme per part de la majoria d’assemblees de la CUP amb representació als ajuntaments d’arreu dels Països Catalans” i esperen que la primera edició a Tarragona sigui un èxit de participació.