La publicació consta de quatre blocs temàtics (antecedents, projecte, reflexions i alternatives) i acaba amb una infografia sobre els costos ambientals, territorials i econòmics que suposarà aquesta megainfraestructura. Una publicació de 12 pàgines d’anàlisi, reflexió i crítica del model de mobilitat que patim des de fa prop de quaranta anys a Mallorca basat en gran part en el transport privat amb cotxe.
Un model que genera exclusió social, un model econòmicament ineficaç i ecològicament irracional.
L’illa de Mallorca ja pateix saturació i massificació, construir un nou tram d’autopista no solucionarà res ans el contrari ajudarà a massificar més. A més, aquesta infraestructura generarà més especulació al sòl rústic i als nuclis costaners, com si no bastàs el que ja tenim. Alguns símptomes d’aquesta massificació i pressió territorial al sud de l’illa són els sis grans centres comercials (Mercadona, Eroski, Aldi, Ldl, Müller i Hipercentro) que s’han instal·lat estratègicament, els darrers anys, a l’entrada de Campos.
Davant això hem decidit fer aquesta publicació de la qual se n’han editat 2000 exemplars que es podran aconseguir a les distintes presentacions que anirem realitzant durant aquest estiu i la tardor. La primera va ser ahir al vespre a Campos a les 20h al local de l’Obra Cultural Balear.
El proper dilluns es presentarà a la Plaça Sant Jaume de Portocolom i ja divendres 24 ho farem a l’Ateneu Lo Tort de Manacor.
Després al setembre serà l’hora de presentar-lo a Ciutat al local del GOB i a l’octubre ho farem a Alaró. Aquestes pròximes setmanes aniran anunciant altres dates i llocs on anirem a presentar-lo.