Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Arpacament
La CUP Tarragona planteja noves línies de treball per tal de solucionar la problemàtica de l’aparcament
11/06/2018 Política
El proper divendres, el consell plenari de l’Ajuntament de Tarragona debatrà una moció presentada per la CUP sobre la problemàtica de l’aparcament per les persones que es desplacen diàriament per treballar al centre de la ciutat. A la formació anticapitalista li preocupa la recorrent situació de centenars de vehicles privats aparcats en espais no regulats que obstrueixen el trànsit o que no estan habilitats a tal efecte que, afirmen, “signifiquen una sèrie de problemàtiques que van des del perill de robatori dels vehicles, fins al perill d’accident de trànsit per qui hi aparca o per qui hi circula, passant per la generació de punts foscos”.

Segons la CUP, l’origen d’aquesta situació es troba en “la implementació, ara ja fa uns anys, del sistema de regulació d’aparcament en superfície” que, entre altres coses, va eliminar zones d’aparcament gratuït en les principals vies públiques de la ciutat. La mesura, que buscava solucionar el problema d’aparcament de vehicle privat de les persones residents –tot i que la CUP qualifica fonamentalment de “recaptatòria”–, no tenia en compte les persones d’altres barris o de fora de la ciutat que es desplacen diàriament per treballar als barris més cèntrics de Tarragona. Els independentistes asseguren que “la realitat és que la problemàtica de la mobilitat no s’ha solucionat, i una de les conseqüències d’aquesta regulació és la gran quantitat de vehicles privats aparcats de forma no regulada en cunetes o descampats en les vies d’entrada de la ciutat”.

La conversió del dipòsit de vehicles en un aparcament de 360 places que la setmana passada anunciava el conseller de Mobilitat Josep Acero, per la CUP “no soluciona el problema en qüestió, ja que simplement augmenta l’oferta d’aparcaments de pagament que impliquen un cost molt elevat pels treballadors i treballadores enlloc de crear mesures dissuassòries com, per exemple, aparcaments gratuïts més allunyats del centre”. És per això que proposen amb aquesta moció “la realització d’un estudi que analitzi la problemàtica amb profunditat i plantejar les possibles alternatives que es puguin formular en relació al model actual de regulació de l’aparcament en superfície”.

Tanmateix, la CUP és conscient que “no hi ha solucions màgiques quan l’ús del vehicle privat per accedir al centre de Tarragona és tan majoritari” fet que, afirmen, “s’explica per la manca d’oferta d’un servei de transport públic interurbà eficient que obliga a les persones de fora de la ciutat a desplaçar-se amb els seus propis vehicles”. És per això que la moció també proposa una segona línia d’actuació amb la qual, a banda de “la implementació de polítiques públiques de foment del transport públic”, insta a les autoritats del Camp de Tarragona competents a desenvolupar “un pla per tal de resoldre els problemes de mobilitat d’aquest sector de la població”. En aquest sentit, confien que la Comissió de Treball per a l’Estudi del Model Territorial de Transport, que està previst que es creï el dijous 21 de juny, sigui “la primera pedra cap a la millora a nivell territorial”.

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2018 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid