x Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Si continues navegant, es considera que n'acceptes l'ús. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Català a l'escola
Escola Valenciana s’aferma: «El Decret de Plurilingüisme fomenta la igualtat»

El nou Decret «trenca amb la discriminació perquè afavoreix l’aprenentatge de llengües en condicions d’igualtat a tots els centres educatius del País Valencià.

28/07/2017 Llengua

El Decret 9/17 de 27 de gener, del Consell, que estableix el model lingüístic del sistema d’ensenyament en l’àmbit valencià, és «plenament respectuós amb la diversitat lingüística del país Valencià i, per aquesta raó, promou l’adquisició equilibrada de les dues llengües cooficials i una llengua estrangera, a més d’estipular un termini acceptable perquè tots els centres educatius puguen arribar al nivell òptim, l’Avançat, i preveu la dotació de recursos humans i econòmics a les escoles que ho sol·liciten.» Amb aquestes paraules ha reiterat el president d’Escola Valenciana, Vicent Moreno, la defensa del Decret de Plurilingüisme Dinàmic, després que la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia –TSJ– haja anul·lat la disposició addicional cinquena.

La resposta de l’entitat cívica no s’ha fet esperar. Per a Escola Valenciana el nou Decret «trenca amb la discriminació perquè afavoreix l’aprenentatge de llengües en condicions d’igualtat a tots els centres educatius radicats en el País Valencià, siguen històricament castellanoparlants o valencianoparlants. El tractament de les llengües en la normativa compensa el desequilibri que arrosseguem des de la LUEV. Ara tenim l’oportunitat d’afavorir la normalització de la llengua al sistema educatiu, tenim la possibilitat de formar l’alumnat en tres llengües i, per raons ideològiques, basades en prejudicis més que en criteris pedagògics, l’alumnat ha de continuar amb la marginació perquè el PP prefereix un alumnat monolingüe.»

En aquesta línia, Escola Valenciana ha assenyalat que l’itinerari triat per les Comunitats Educatives dels Centres Educatius d’Infantil i Primària de tot el territori fou el resultat d’un ampli consens adaptat a cada context. Vora el 54% dels centres educatius de tot el País Valencià han triat els nivells avançats, els considerats com a òptims per la Comissió d’Educació d’Escola Valenciana.

Altres entitats que avalen la legalitat del Decret

Escola Valenciana ha recordat que el Ministeri d’Educació i Cultura va acceptar que el Decret de Plurilingüisme complia amb el marc jurídic i era respectuós amb la diversitat del País Valencià. El Decret ha passat internament tots els informes corresponents inclòs el del Jurídic Consultiu. L’Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana, les Unitats d’Educació Multilingüe de la Universitat de València, de la Universitat Jaume I de Castelló i de la Universitat d’Alacant, l’STEPV i l’Associació de Directors i Directores d’Infantil i Primària del País Valencià, han exposat el rigor i la solvència del Decret, a més de defensar la seua legalitat en tots els aspectes. A tall de conclusió: «El Decret no atenta sobre cap dret fonamental de les persones, com ja va exposar la Fiscalia.»

Darrerament, es nota un atac a totes les mesures per avançar vers la normalització del valencià en tots els àmbits. Sembla que a un estat democràtic la separació de poders no existeix.

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
Introdueix les teves dades si vols rebre el butlletí
Vull donar-me de baixa
(cc) 2006 - 2017 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid