25 d'abril
Trobada Internacionalista a València amb motiu de la Diada
25/04/2016 Internacional

La diada del País Valencià celebrada dissabte 23 d’abril a València, va ser el marc per a una trobada Internacionalista organitzada per Poble Lliure. La trobada, va ser continuació de la realitzada fa un any quan es va signar la Declaració de València.

Enguany a la reunió han participat Noa Presas, de la Mesa Nacional del Movemento Galego ao Socialismo MGS; Andre Abal, membre de la Secretaria Internacional de la UPG; Onintza Enbeitia de Sortu i diputada al parlament espanyol per EH Bildu; Jesús Valera, en representació del Comando Hugo Chávez de Veneçuela. Per part de Poble Lliure va participar una delegació encapçalada per Juanjo Giner. També es varen rebre diverses comunicacions de la resta d’organitzacions signants de la Declaració de València (Andalucía Comunista (Andalucía) الجبهة الشعبية لتحرير فلسطين (فلسطين) (Front Popular d'Alliberament de Palestina) Primeira Linha (Galiza) Scotish Socialist Party (Scotland).

Tres van ser les temàtiques tractades a la trobada: debat sobre la situació geopolítica, situació dels processos d’alliberament a cadascuna de les realitats nacionals representades i pla de treball conjunt per als propers mesos dins el camp de la solidaritat entre els pobles.

La jornada de treball va continuar amb un acte polític obert al espai Basset i la participació de les diverses delegacions a la manifestació de la vesprada a València i a la festa homenatge de la plaça de bous.