Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Homenatge
El Centre d'Art de Perpinyà s'anomenarà Walter Benjamin

El 1940, Benjamin, perseguit pel règim nazi, va abandonar Portvendres per arribar a Portbou, on es va suicidar.

19/09/2013 Cultura

El Centre d'Art Contemporani de Perpinyà, que obrirà les portes en les properes setmanes, portarà el nom del filòsof jueu-alemany Walter Benjamin. L'Ajuntament de Perpinyà té previst aprovar-ho avui al ple municipal, segons informa LaClau.net

La voluntat de l'Ajuntament és d'oferir una imatge internacional a Perpinyà, mitjançant la imatge de l'historiador de l'art perseguit pel règim nazi, suïcidat a Portbou el 1940 després d'una etapa furtiva al Rosselló. Crític envers la política alemanya ja a partir dels anys 1920, aquest pensador berlinès va ser tancat el juny de 1940 al camp de Vernuche, al departament francès de la Nièvre, quatre mesos abans del començament de la Col·laboració franco-alemanya. Arribar per mar a Portvendres el setembre de 1940, amb la intenció d'arribar a Portugal i poder embarcar-hi pels Estats Units, va absorbir una dosi mortal de morfina, el 26 de setembre a l'Hotel de Francia de Portbou, després de 12 hores d'estada en el poble de l'Alt Empordà.

Centre de Walter Benjamín a Portbou

Ara fa cinc anys que es va inaugurar a Portbou el centre Walter Benjamin. Aquest espai de "memòria i reflexió" pretén ser un "centred’acollida d’intel·lectuals perseguits per llurs idees" i testimoniejar de les repressions sofertes. El centre de 800m quadrats s’ancora en el present i té com a objectiu ser "l'altaveu dels intel·lectuals perseguits actualment", hostatjant persones obligades d’abandonar llur país, exiliades i perseguides.

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  6. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  7. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid