Transport Públics
La CUP-AE amb la lluita dels treballadors d'autobusos de Barcelona

Ahir van tornar a la vaga que s'allargarà dues setmanes en contra de la retallada salarial i per la readmissió del company Andreu de Cabo

13/11/2012 Política
Els treballadors de TMB Saturnino Mercader i Josep Garganté seran jutjats el proper dimecres Els treballadors de TMB Saturnino Mercader i Josep Garganté seran jutjats el proper dimecres

En una roda de premsa conjunta realitzada ahir a les portes de les Cotxeres d'Horta, portaveus sindicals i membres de la CUP-Alternativa d'Esquerres (CUP-AE) van valorar la vaga, la catorzena dels darrers anys, convocada pels sindicats CGT, COS, ACTUB i PSA.

El primer en prendre la paraula va ser Josep Garganté, treballador d'autobusos i membre de la Coordinadora Obrera Sindical (COS). Garganté va posar èmfasi en el suport a l'aturada entre la plantilla d'autobusos de TMB en contra de la retallada salarial i per la readmissió del company Andreu de Cabo. Ha recordat que l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i la direcció de TMB tindran un problema de llarga durada (no només durant les aturades de la campanya electoral sinó més endavant) si no busquen una solució que acceptin els treballadors i treballadores reunides en Assemblea General.

Andreu del Cabo, acomiadat de TMB per denunciar irregularitats internes al si de l’empresa, va denunciar la persecució sindical general i la seva en particular. El proper 3 de desembre és previst el judici per l’acomiadament que s'emmarca en l'assetjament de l'empresa als treballadors més actius sindicalment, com ho demostren els processos judicials oberts contra Josep Garganté o Saturnino Mercader.

David Fernàndez denuncia que sigui una “màfia gestora” qui malmeti el transport públic i maltracta els seus treballadors

Els membres de la CUP-AE, l'única formació política que dóna suport a la lluita dels treballadors de TMB, va recordar que "aquest és el país de les vagues, de les vagues que han fet avançar el país cap a la llibertat i la justícia social: la vaga de la Canadenca que va conquerir les 8 hores de jornada laboral, la vaga que va aturar el cop d'Estat del 1936 o la vaga dels tramvies del 1951 que va fer torçar la pujada de preus imposada per la dictadura franquista".

El candidat per Barcelona David Fernández va destacar que qui "agradeix, malmet i molesta permanentment l'accés al transport públic és la política tarifària de CiU amb dues pujades consecutives aquest any; aquesta ciutat és així: castiga els seus habitants mentre mima els turistes". Ha reclamat "la immediata readmissió d'Andreu de Cabo i la solidaritat popular activa amb aquesta lluita: abans, durant i després de la campanya electoral" i va recordar que a Barcelona "hi ha línies d'autobus carregades d'historia: conquerides, literalment, pel segrest desobedient d'autobusos del moviment veïnal durant la transició". Finalment, Fernàndez ha denunciat la vergonya que sigui una “màfia gestora” qui malmeti el transport públic i maltracta els seus treballadors: "màfia que a TMB és integrada per 603 càrrecs directius amb sous estratosfèrics i pensions de luxe que fan del transport públic un negoci".

Per la seva banda, Anna Gabriel Sabaté, també candidata de la CUP-AE per la demarcació de Barcelona, va reivindicar "el transport públic i social front l'aposta insostenible per les grans infraestructures i el cotxe privat, que privatitza l'accés a la mobilitat". Va remarcar que "els únics que estan defensant el futur del transport públic com a dret democràtic són els treballadors de TMB que han hagut de suport una criminalització barroera malgrat l'ampli suport de la plantilla de l'aturada d'avui". Gabriel Sabaté també va denunciar "la doble moral de la resta de partits, que es sumaran a la vaga general o fins i tot suspendran campanya electoral, i en canvi, no donen suport a les mobilitzacions dels treballadors i treballadores de TMB i son directament responsables de la retallada de sou i drets socials que estan patint".

Vaga durant la campanya electoral

Aquesta mobilització arriba després que dijous i divendres la direcció i els representants dels treballadors van reunir-se al departament de Treball. "Després d'hores de negociació i recessos, la direcció segueix negant-se a posar una data concreta per tornar els diners de la paga que ja està descomptant a la plantilla d'autobusos de TMB", va denunciar la Coordinadora Obrera Sindical (COS) en un comunicat. Està previst que les aturades se succeeixin, si no hi ha acord, durant tota la campanya electoral (amb excepció dels caps de setmana).