Espanyolisme
Maulets i CAJEI engeguen una campanya contra la selecció espanyola

"Pretenen aprofitar l’èxit esportiu d’una selecció triomfadora per a dur a terme una estratègia d’ofensiva espanyolista"

14/06/2012 Política

"Els Països Catalans no som Espanya". Lema clar per combatre l'espanyolisme de l'Eurocopa de futbol que es juga aquests dies i que aquest dijous ja ha enfrontat la selecció espanyola amb la irlandesa. Les organitzacions juvenils Maulets i CAJEI han engegat una campanya "d'autodefensa davant l'ofensiva espanyolista que està inundant els Països Catalans amb l'excusa de l'Eurocopa de futbol".

En el marc de la campanya les organitzacions han difós un vídeo per la xaxa on un grup d'independentistes s'acosta fins a la secció d'esports d'un supermercat i amb un esprai fa una creu a les samarretes de la selecció espanyola. Així mateix, han posat en marxa un espai web dedicat a informar sobre la iniciativa sota el nom "Canya a l'espanyolisme".

El manifest de la campanya, titulat "Que no ens colin un gol: Els Països Catalans no som Espanya" avisa que el jovent independentista ha decidit "plantar cara davant d’aquesta ofensiva disfressada de màrqueting corporatiu d’una selecció esportiva que no és més que una estratègia de dominació política com les que portem resistint des de fa 300 anys".

Segons expliquen, la campanya es basarà en "l'agitació i l'autodefensa davant dels atacs, les individualitats, empreses i polítics que pretenen imposar-nos una vegada més el seu sentiment de pertànyer a l’Estat Espanyol que en cap cas compartim i que, alhora, considerem contrari a les necessitats de les classes populars catalanes".

"La recepta màgica de l'entreteniment mai falla"

El manifest també carrega contra el futbol com a forma de distracció de la població. En aquest sentit, posa de manifest que "l’Estat espanyol fa aigües per totes bandes però sembla que una vegada més els líders polítics, mediàtics i empresarials han trobat la solució per mantenir la, cada vegada més sacsejada, pau social: La recepta màgica de l’entreteniment de masses del futbol mai falla, i menys quan disposes del cavall guanyador".

Així, constaten com setmanes abans de l’inici de l’Eurocopa 2012 ja es va posar en marxa tota la "maquinària propagandística inundant-nos amb productes, espots i promocions de tot tipus amb els colors i la imatge corporativa espanyola". D'aquesta manera, ja de ple en la competició, "la propaganda espanyolista és àmpliament visible en comerços, carrers i demés llocs de socialització i és probable que així sigui fins a final de mes". "L’estratègia és subtil i eficaç, però no per això menys evident als nostres ulls. Pretenen aprofitar l’èxit esportiu d’una selecció triomfadora per a dur a terme una estratègia d’ofensiva espanyolista", apunten.