Vaga de treballadors i usuaris contra TMB
Vaga d'usuaris, ERO temporal i congelació salarial a TMB
05/01/2012 Laboral
La direcció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) pretén estalviar-se 14 milions d'euros mitjançant la congelació dels sous de treballadors i treballadores.

La plantilla laboral del TMB, formada per 4.200 persones, està debatent aquests dies les noves condicions condicions laborals que vol introduir la direcció al conveni, i que planteja un expedient de regulació d'ocupació (ERO) temporal. Els sindicats del TMB han manifestat que no se'ls ha facilitat informació sobre milionàries externalitzacions de serveis i sobre els sous dels directius.

Segons els sindicats, amb la negociació del conveni actual "els treballadors van haver d'assumir" una rebaixa de jornada anual de 89 hores, el que suposa una rebaixa salarial de 2.000 euros anuals.

En una nota, el comitè d'empresa ha denunciat que la direcció "suprimeix" serveis als ciutadans i "exigeixi esforços a la plantilla" però al mateix temps "es nega a facilitat i detallar informació d'altres despeses" com externalitzacions de serveis per valor de més de 120 milions d'euros o bé els sous dels directius.

Coincidint
amb aquest atac als treballadors i treballadores de TMB s'ha iniciat una campanya contra l’augment de tarifes dels bitllets del transport públic. Diversos col.lectius s’estan organitzant contra aquests atacs directes a la butxaca dels usuaris i usuàries. 

Arran d’aquesta pujada abusiva (la T-10 de Barcelona s'encareix 1 euro, és a dir, un 12%, i el bitllet senzill ja costa 2 euros), ha sorgit la iniciativa de tirar endavant una vaga d’usuaris i usuàries a l’estil de la vaga de tranvies de l’any 1951, convocada pel proper dimarts 10 de gener durant tot el dia a Barcelona i rodalies. A d’altres ciutats també s’estan organitzant per difondre la proposta i secundar la vaga.

Es proposa a cada ciutadà que esculli com actuar i especialment per aquelles persones que els resulta molt difícil desplaçar-se sense transport públic, no tenen cotxe, viuen lluny del lloc de treball o estudi estan prenent força cada veda més iniciatives de cooperació com ara la de compartir cotxe.

Aquesta iniciativa ciudadana, anomenada #TMB51 (el 51 en referència a la vaga de tramvies de 1951) ha nascut a partir de la indignació i el malestar de la població de l’àrea metropolitana de Barcelona arran de la notícia de la pujada desmesurada dels transports públics anunciada per l’Autoritat del Transport Metropolità.