Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Lynce confessa ara haver patit errors en el recompte de manifestants del 10-J

L'empresa encarregada del recompte de persones assistents a la manifestació del 10-J ha assumit que es va equivocar xifrant  en 56.000 el nombre de manifestants. "La del 10-J no ha estat la nostra millor medició", admeten a un missatge privat al qual ha tingut accés Llibertat.cat.
 

A la carta Lynce confessa haver patit "problemes tècnics", com ara descoordinació amb el fotògraf aeri i problemes amb l'autorització de vol.

21/07/2010 22:40 Política
Lynce va xifrar en 56.000 el nombre d'assistents en el que en diuen una "estimació inicial". Ara, però, i després que els exmembres de Contrastant carreguessin contra els seus mètodes en un article, eleven els assistents a 62.000 amb un error a l'alça del 20%, cosa que podria elevar l'assistència a les 74.400 persones.

Els exmembres de Contrastant van presentar un estudi que revelava que el recompte d'aquesta empresa contenia mancances i deficiències que l'invalidaven. Lynce ha reconegut l'error a través d'un missatge privat al qual ha tingut accés Llibertat.cat i on l'empresa confessa que va tenir "problemes tècnics" que van impedir disposar de material d'abans de tres quarts de vuit del vespre ni dels carrers adjacents a la marxa.

Segons indiquen, van tenir problemes amb l'autorizació de vol i també van patir descoordinació amb el fotògrafi aeri. De manera que conclouen: "Això devia esbiaixar òbviament a la baixa la medició realitzada".

Contradiccions al descobert

mani_lynceTot i aquesta confessió per missatge privat, a l'escrit públic de la seva pàgina web admeten que han rebut retrets i assumeixen que la "medició definitiva" és més alta que l'"estimació inicial". Tanmateix, no confessen les incidències tècniques, sinó que es defensen: "Volem aclarir que nosaltres no medim les aglomeracions al principi sinó al final".

Segons afirmen, quan la capçalera arriba al final de l'itinerari és el moment ideal de més aglomeració. A les fotos de l'estudi que mostren a la seva pàgina web es veu com molta gent ja ha marxat i hi ha més espai, de manera que es fa palès que la situació és ben diferent de l'aglomeració que hi havia a partir de les sis de la tarda i que van viure tots aquells qui eren a peu de carrer.

Els estudiosos de Contrastant van explicar que l'error més greu que va cometre Lynce va ser efectuar el recompte a les 20:30 hores, quan feia més de tres quarts que a la Plaça Tetuan s'havia fet la lectura d'un text i s'havien cantat Els Segadors. Com que el recompte es va fer molt tard, Lynce no hi va incloure molta gent que ja havia marxat abans d'aquella hora.

"Assumim que l'escollit pot no haver estat el millor moment per la medició", admeten, però es defensen argumentant que "en fer unes estimacions de densitat en zones concretes a les 19.45 hores ens trobem que les ocupacions són molt similar". El que sí que reconeixen atesa l'allau de queixes que han rebut és no haver contemplat les àrees de fora del recorregut prevista. "Estem d'acord amb aquesta mancança i ho assumim com un error nostre", afirmen, però reblen: "Tot i així, i fins i tot tenint en compte la possibilitat d'incloure més gent, pensem sincerament que en el millor dels casos la xifra no s'ha acostat a les 100.000 persones".

A l'apartat de la seva pàgina web dedicat a la manifestació, Lynce mostra tot un ventall d'imatges amb els càlculs utilitzats per efectuar el recompte de persones. A les fotografies aèries es posen de manifest els mètodes que han utilitzat per a comptar els assistents.

Per saber-ne més:

Lynce al descobert 

10J: Tirem pel dret: Independència Països Catalans! 

Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2019 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid