D'altra banda, la coalició on participava ERC ha rebut una forta davallada de vots, tot i que manté l'escó al Parlament Europeu, ha obtingut 197.646 vots, i el Partit Republicà de Català 5.375 vots.
A la Catalunya Nord la sorpresa ha estat la llista d'Europa Ecològica encapçalada pel sindicalista Jose Bove, ja que sobrepassat la dels socialistes, amb més del 15 per cent, i s'ha situat com la segona llista més votada.
L'abstenció al sud de l'Albera se situa en un 57,6%. Cal destacar que al País Valencià és on hi ha hagut menys participació, un 46,59%. A les Illes s'ha situat en un 62,39% , a Catalunya, en un 63,98%. i Catalunya del Nord s'aproxima al 60.
Per saber-ne més:
Seguiment de campanya d'Iniciativa Internacionalista - Llibertat.cat
Prop de 10 milions de persones d'arreu país tenen dret a exercir el seu vot a les eleccions europees - Llibertat.cat
Valoracions dels resultats d'Iniciativa Internacionalista a les europees - L'Accent
Amb el 100% del vots escrutats i a manca dels resultats de la Franja,