La protesta es va iniciar a les 18h de la tarda a l’església de Santa Maria del Pi per denunciar la criminalització de l'avortament per part de grups catòlics i conservadors i la fiscalització de la llibertat de les dones i del seu dret a decidir sobre el seu propi cos. Durant la concentració s'han cridat diverses consignes com "fora els rosaris del nostres ovaris", "la verge Maria també avortaria", "Nosaltres parim, nosaltres decidim".
Durant la concentració es van mostrar cartells reivindicatius i pancartes, una de les quals la subjectaven unes dones que es trobaven a l'entrada. També s'hi van distribuir cartrolines per a
escriure frases crítiques, que posteriorment es van penjar en les parets de l'església. En aquest context el grup de cinc dones es mantenien encadenades dintre de l'església amb la decisió de no abandonar l'espai fins que fossin arxivats tots els processos penals oberts per "avortament il•legal"
Al voltant de la 7 de la tarda els agents dels Mossos d’Esquadra van entrar a l'església. Poc després i davant la negativa de les noies a cedir a l’exigència que es desencadenessin s’hi va presenciar una persona del Departament d'Interior de la Generalitat insistint-hi perquè es llevessin les cadenes i sortissin de l'església. Finalment, al voltant de les 20:15 un grup d'uns 20 agents amb unes tenalles van tallar les cadenes.
Després d'una estona d'espera les cinc dones van ser posades en llibertat. La concentració es va dissoldre amb crits de "avui ens anem demà tornarem".
FONT: www.lahaine.org
Per saber-ne més:
- Prendre la Paraula (Bloc de Jordi Martí Font), aquí.
- Així ho penso (Bloc de Josep Maria Yago), aquí.
Vint persones han estat citades pels Jutjats de Tarragona per les autoinculpacions d'avortament LLibertat.cat
“Recomanació” del Consell d’Europa a Andorra perquè despenalitzi l’avortament Llibertat.cat
Autoinculpacions pel Dret a l'Avortament i a la Salut Sexual i Reproductiva (Terrassa). Llibertat.cat
PEL DRET A L’AVORTAMENT LLIURE I GRATUÏT (Manifest Terrassa). Llibertat.cat
Jo també he avortat. Publicat a la secció d'Opinió de l'Accent núm. 122
Imposicions inacceptables. Publicat al weblog de Josep Maria Terricabras, el 28 de Gener de 2008
Cinc dones es van encadenar ahir diumenge a l’interior de l'església de Santa María del Pi de Barcelona en protesta pels