Jornada sobre Infraestructures en defensa del Vallčs

Aquest matí s’han celebrat a Ripollet unes jornades amb el nom “Infraestructures en defensa del Vallès”, en què les diferents candidatures d’aquesta comarca que conformen les Candidatures Alternatives del Vallès han debatut i estudiat l’actual model de mobilitat i infraestructres, els plans dissenyats per als propers anys per part les administracions i les alternatives més favorables per la seva sostenibilitat, funció pública, eficàcia i menor impacte ambiental. Aquestes jornades iniciaran una forta oposició als projectes més agressius dels Plans d’Infraestructures projectats per la Generalitat per als propers anys.

29/03/2008 21:16 Política

A la jornada Maties Serracant, geògraf i membre de l’ADENC,  ha desglossat l’actual model de transport i mobilitat existent al Vallès, així com els seus dèficits i perills. També ha realitzat una descripció del pla director sobre mobilitat dissenyats per l’administració, que es preveu que en els propers anys podrien transformar la fesomia del Vallès. Serracant també ha exposat una proposta global de mobilitat per a la comarca en termes de sostenibilitat, respecte per l’entorn natural, serveis de caràcter col.lectiu i eficàcia.

Les candidatures de cada localitat han presentat una radiografia de la xarxa de transport i mobilitat de cada població, exposant-hi les alternatives més favorables al model depredador, privatitzador i ineficaç de l’actual model i mostrant l’oposició i denúncia dels diversos projectes com els túnels a Collserola, el Quart Cinturó, el Vial Cornisa o l’anomenada Via Interpolar. Els diferents ponents han coincidit en la reivindicació de la supressió dels peatges existents, implicats en els colapses viaris, i en la defensa del model de transport públic front al model de  desenvolupament d’infraestructures que només afavoreix el transport privat. En aquest sentit, els portaveus de les candidatures de Sabadell, Cerdanyola, Ripollet, Rubí, Barberà del Vallès i Badia han explicat cas a cas els dèficits de serveis de transport d’aquestes localitats i com els afectaran de manera negativa la construcció de les noves infraestructures vials projectades per l’administració.

La jornada també ha comptat amb una explicació de la proposta del Tram Vallès,  una alternativa de tramvia que recorreria diferents poblacions del Vallès actualment mal comunicades, sense necessitat de malmetre el territori i els recursos públics a través d’obres públiques faraòniques per al transport privat i enfocades sobretot per afavorir la comunicació dels nombrosos polígons industrials de la comarca.

La darrera part de la jornada s’ha centrat en la confecció d’un text comú amb el nom “Per un nou model de mobilitat”, que es farà públic en els propers dies, i que estarà signat per tots dels col.lectius de les CAV (dins de les qual hi treballen diverses CUP).

A través del conseller comarcal per les CAV Jacint Padró, que va aconseguir aquesta respresentació a les darreres eleccions municipals a través de la suma dels vots d’aquestes candidatures, es preveu que en els propers mesos es defensaran en aquest organisme comarcal les alternatives descrites en aquest document, a partir del qual es portarà a terme també una oposició activa als projectes agressius del Pla Director d’Infraestrutures de l’Àrea Metropolitana.

 

 

 

 

 

 

 

 

Per saber-ne més:

Presentació de les Candidatures Alternatives del Vallès al Col.legi de Periodistes Llibertat.cat

Presentació pública de les Candidatures Alternatives del Vallès Llibertat.cat

Les Candidatures Alternatives del Vallès entren al Consell Comarcal Llibertat.cat

Trobada de candidatures a Cerdanyola "Compromesos amb el Vallès " Llibertat.cat

 “Compromesos amb el Vallès”, trobada a Cerdanyola Llibertat.cat

Manifestació "El Vallès sense el Quart Cinturó" Llibertat.cat