Enquesta

L'independentisme del lliri a la mà se solidaritzarà amb la persecució de l'Esquerra Independentista?
 

Documentació

Hi ha arguments perquè els partits s'adonin que ha arribat el moment de fer un referèndum
Per Josep Domingo Ferrer. Publicat a L'Avui+El Punt el 28 d'agost de 2010.
Parlant de la manifestació del 10-J en la qual vam participar tots dos, un amic català, professor d'humanitats en una excel·lent universitat nord-americana, em feia un parell d'observacions que m'han dut a una anàlisi quantitativa del moviment independentista i de les possibilitats d'èxit d'un eventual referèndum d'independència.
Llegeix més...

Per Salvador Cot. Publicat a Nació Digital.cat el 23 d'agost de 2010.

salvador_cotEs fa difícil d'imaginar la tortura per la qual hauran passat Roque Pascual i Albert Vilalta, amenaçats de mort durant prop d'un any i sobrevivint enmig del desert, en condicions duríssimes. Esperem que les seqüeles psicològiques que els comporti aquest llarg captiveri siguin les mínimes i que recuperin ben aviat la normalitat. Benvinguts a casa, per fi.

Llegeix més...

Ressenya realitzada per Agustí Barrera.

moment_zen El llibre de 171 pàgines és un recull cronològic dels blocs que l’autor, en Josep Sort i Jané,  Doctor i Llicenciat en Ciències Polítiques, va escriure al llarg de l’any 2009.

La portada reprodueix una fotografia de la manifestació de l’11 de setembre de 2009. Unes notes al final del text ajuden a la comprensió i ampliació d’alguns passatges més complexos. Un índex de noms i una breu biografia acadèmica de l’autor clouen el text. El llibre està imprès amb la tècnica lulu ( www. lulu.com) que abarateix molt el cost de l’edició

 

Llegeix més...

Torre de Guaita

Manifestació Som una nació, nosaltres decidim! 
51.JPG
Bloc de l'EI i la CUP
 
Participa-hi, envia'ns imatges sobre 'Manifestació Som una nació, nosaltres decidim!'.

Llistat de titulars





 

La CUP demana responsabilitat perquè les consultes esdevinguin un pas endavant pel país

PDF a/e
Política | 07/10/2009 | Comparteix: Facebook Twitter La Tafanera INDP Catosfera Google Buzz
logocupgrocLa Candidatura d’Unitat Popular (CUP), a través del seu Secretariat Nacional, demana responsabilitat als agents implicats en l’organització de les consultes perquè aquestes puguin esdevenir no només una diada de reivindicació sinó un canvi de mentalitat de la ciutadania catalana i una lliçó de democràcia per l'Estat espanyol i francès.
Joan Jubany, portaveu de la CUP, fa una crida a la responsabilitat i a la unitat de tots els agents implicats en l’organització de les consultes,  «creiem que tothom ha d’assumir la importància del moment i actuar amb responsabilitat». Per Jubany, «l’objectiu és que les consultes no només siguin una diada de reivindicació sinó que signifiquin un canvi de mentalitat per la ciutadania, una mostra de força i una lliçó de democràcia per l’Estat espanyol i francès»
També afirma que «als companys d’Arenys se’ls ha de tenir molt en compte alhora de decidir l’estratègia a seguir en les consultes. No saltres, la CUP, seguirem, com vam fer a Arenys, treballant sense afany de protagonisme perquè les consultes siguin un èxit rotund, de forma unitària i constructiva».
 
Jubany demana «que no s’utilitzi el tema de les consultes per finalitats electoralistes» i remarca que «qui ha situat al centre del debat polític el fet nacional i l'autodeterminació han estat els impulsors de la consulta d’Arenys de Munt, i ningú altre se n’ha d’atribuir l’èxit ». La candidatura rupturista, que reitera el seu suport a totes les consultes, creu que «l’únic protagonista en les consultes ha de ser el poble català que, amb la seva participació massiva a les urnes pot fer un pas endavant molt important pel dret a decidir el nostre futur com a poble».
 
Finalment, la CUP també ha volgut reivindicar la territorialitat de la Nació Catalana, els Països Catalans, i creu que «no es pot oblidar el País Valencià, la Franja de Ponent, la Catalunya Nord o les Illes Balears i Pitiüses».
 
Imatge petita dels Països Catalans

L'Anàlisi

Associació il·lícita? O més aviat persecució independentista?

eudaldMalgrat el motiu oficial de la detenció de l'Eudald Calvo, totes les organitzacions de l'Esquerra Independentista no dubten gens a l'hora d'afirmar que se l'ha detingut per la seva intensa militància al si d'organitzacions com Maulets, SEPC i al capdavant del moviment estudiantil en lluita contra Bolonya.

El delicte més greu que s'imputa a Calvo és el d'associació il·lícita, pel qual es requereix que tres o més persones cometin delictes de forma continuada. Per acusar l'Eudald de moment els Mossos es basen únicament en una fotografia on apareix amb un megàfon durant una protesta a l'estació de ferrocarrils de la UAB per denunciar l'elevat preu del transport públic.

Llegeix més...
 

Entrevista

Eudald Calvo: "No tinc cap dubte que és un judici polític contra l'independentisme"
retrateudald
 
Malgrat els dos llargs i intensos dies que porta l'Eudald Calvo de periple repressiu -després de romandre mig dia i una nit a la garjola i comparèixer davant de la jutgessa-, ha cedit uns minuts del seu temps a Llibertat.cat per respondre unes quantes preguntes que sens dubte contribueixen a aportar una mica més de llum a un procés que si per alguna cosa es caracteritza és per ser fosc, tèrbol i molt confús. Tant per ell com per totes les i els militants de l'Esquerra Independentista que li estan donant suport i que clamen, tossudes, "Eudald llibertat!"
Llegeix més...
 

Memòria històrica

El setantenni de la fundació del Front Nacional de Catalunya (FNC)

agust_barreraPer Agustí Barrera i Puigví, historiador i membre de la CUP d'Arenys de Munt

Els orígens El FNC fou fundat a París el 4 de maig del 1940, al 39 de la Rue Marois. Tres representants d’Estat Català (EC), un d’ells Joan Cornudella i tres de Nosaltres Sols! (NS!), amb Daniel Cardona, signaren un acord que donà naixença a l’Organització patriòtica resistent. Dos anys després l’Organització s’anomenà Front Nacional de Catalunya, era l’hereu polític del macianisme d’EC i del model l’insurreccional irlandès de Nosaltres Sols!
 

Sindicació