Per motius de seguretat del teu navegador, aquesta operació no la podem realitzar nosaltres però t'indiquem com ho pots fer. Hi ha dues maneres:
Arrossega la icona de la barra de navegació fins la icona de la pàgina principal (casa).
Ves a Eines -> Opcions -> Principal (Windows) o a Edita -> Peferències -> Principal (Linux) i introdueix "Llibertat.cat" a l'opció "Pàgina d'inici". Pots indicar més d'una pàgina d'inici separant les diferents adreces amb el símbol |.
Llibertat.cat ofereix a l’Esquerra Independentista una eina de difusió i de debat al servei de tot el moviment. Per contactar-hi, adreceu-vos a
Aquesta adreça de correu electrònic està protegida contra els robots d’spam, necessites activar Javascript per veure-la
. Posa'ns com a pàgina d'inici o afegeix-nos als teus preferits.
Hi ha arguments perquè els partits s'adonin que ha arribat el moment de fer un referèndum
Per Josep Domingo Ferrer. Publicat a L'Avui+El Puntel 28 d'agost de 2010.
Parlant de la manifestació del 10-J en la qual vam participar tots dos, un amic català, professor d'humanitats en una excel·lent universitat nord-americana, em feia un parell d'observacions que m'han dut a una anàlisi quantitativa del moviment independentista i de les possibilitats d'èxit d'un eventual referèndum d'independència.
Per Salvador Cot. Publicat a Nació Digital.cat el 23 d'agost de 2010.
Es fa difícil d'imaginar la tortura per la qual hauran passat Roque Pascual i Albert Vilalta, amenaçats de mort durant prop d'un any i sobrevivint enmig del desert, en condicions duríssimes. Esperem que les seqüeles psicològiques que els comporti aquest llarg captiveri siguin les mínimes i que recuperin ben aviat la normalitat. Benvinguts a casa, per fi.
El llibre de 171 pàgines és un recull cronològic dels blocs que l’autor, en Josep Sort i Jané, Doctor i Llicenciat en Ciències Polítiques, va escriure al llarg de l’any 2009.
La portada reprodueix una fotografia de la manifestació de l’11 de setembre de 2009. Unes notes al final del text ajuden a la comprensió i ampliació d’alguns passatges més complexos. Un índex de noms i una breu biografia acadèmica de l’autor clouen el text. El llibre està imprès amb la tècnica lulu ( www. lulu.com) que abarateix molt el cost de l’edició
A poques hores del judici contra Núria Pòrtulas, unes 200 persones es
van manifestar pel centre de Girona per demanar la seva absolució. La
manifestació va arrencar davant la seu d'ICV on els concentrats van
cridar consignes contra el conseller Saura i els Mossos d'Esquadra,
encarregats de la investigació del cas. El judici contra Pòrtulas es
farà dilluns a les deu del matí a l'Audiència Nacional de Madrid. La
jove va ser detinguda el 7 de febrer de 2007 sota la llei
antiterrorista acusada de col·laboració amb banda armada i la fiscalia
li demana cinc anys de presó. També s'enfronta a una multa de 6.300
euros i a quinze anys d'inhabilitació.
A la manifestació s'hi
van deixar veure familiars de la noia de Sarrià de Ter (Gironès),
membres de la plataforma de suport, veïns del seu poble i la mateixa
acusada. A poques hores de la celebració del judici, els seus amics i
familiars repetien incansablement que es tracta d'un judici «d'idees i
no de fets». Ariadna Monerris, de la plataforma de suport a Núria
Pòrtulas, ha remarcat que el fiscal no ha aportat ni a quina banda
suposadament pertanyia Pòrtulas i que, per tant, es jutja «una opció de
vida i pensament i no accions».
El conseller d'Interior, Joan
Saura, i el secretari general, Joan Boada, han estat blanc de moltes de
les proclames. Els manifestants els acusen de ser «culpables de la
detenció de Núria Pòrtulas sota l'aplicació de la llei antiterrorista»
i dels quatre mesos que la jove va passar en presó preventiva a Soto
del Real. També demanen l'abolició d'aquesta llei i que es deixin de
fer aquest tipus de detencions «de manera preventiva».
Monerris,
que és cosina de Pòrtulas, ha explicat que l'acusada té ganes de que
s'acabi aquest procés, poder declarar i demostrar que és innocent. «No
es pot saber com anirà el judici però confiem que l'absoldran», ha
indica
La Policia Local ha tallat els carrers per on ha passat la marxa, que s'ha desenvolupat de manera pacífica.
Mostres de suport
El
passat dimecres familiars de la jove anarquista van presentar a la
Delegació del Govern i a la Subdelegació de l'Estat de Girona 5.000
signatures demanant la seva absolució. Aquestes signatures se sumen a
les 10.000 que, fins aquesta setmana, el col·lectiu que dóna suport a
Pòrtulas ja ha presentat.
Avui diumenge, un autobús que sortirà
de Girona i farà parades a Barcelona i Lleida, portarà el col•lectiu de
suport fins a Madrid. Una vuitantena de persones sortiran de Girona en
l'autobús i està previst que més gent se sumi a la caravana per donar
suport a Pòrtulas anant-hi amb avió o en cotxe particular. El dia 13,
mitja hora abans del judici, hi haurà una concentració de suport a
davant de l'Audiència Nacional de Madrid.
En els dies previs al
judici contra Pòrtulas també s'han anat realitzant d'altre accions de
suport a Pòrtulas de cara al judici de dilluns. En concret, s'han
penjat pancartes, cartells, adhesius, etc. per la ciutat de Girona.
Aquesta setmana es va pnejar una gran pancarta a la grua d'una obra del
centre de Girona que va estar enfocada cap a la plaça Catalunya fins a
les 10 del matí. Pocs minuts després la grua es va girar i el missatge
ja no es podia llegir.
Malgrat el motiu oficial de la detenció de l'Eudald Calvo, totes les organitzacions de l'Esquerra Independentista no dubten gens a l'hora d'afirmar que se l'ha detingut per la seva intensa militància al si d'organitzacions com Maulets, SEPC i al capdavant del moviment estudiantil en lluita contra Bolonya.
El delicte més greu que s'imputa a Calvo és el d'associació il·lícita, pel qual es requereix que tres o més persones cometin delictes de forma continuada. Per acusar l'Eudald de moment els Mossos es basen únicament en una fotografia on apareix amb un megàfon durant una protesta a l'estació de ferrocarrils de la UAB per denunciar l'elevat preu del transport públic.
Malgrat els dos llargs i intensos dies que porta l'Eudald Calvo de periple repressiu -després de romandre mig dia i una nit a la garjola i comparèixer davant de la jutgessa-, ha cedit uns minuts del seu temps a Llibertat.cat per respondre unes quantes preguntes que sens dubte contribueixen a aportar una mica més de llum a un procés que si per alguna cosa es caracteritza és per ser fosc, tèrbol i molt confús. Tant per ell com per totes les i els militants de l'Esquerra Independentista que li estan donant suport i que clamen, tossudes, "Eudald llibertat!"
Els orígens El FNC fou fundat a París el 4 de maig del 1940, al 39 de la Rue Marois. Tres representants d’Estat Català (EC), un d’ells Joan Cornudella i tres de Nosaltres Sols! (NS!), amb Daniel Cardona, signaren un acord que donà naixença a l’Organització patriòtica resistent. Dos anys després l’Organització s’anomenà Front Nacional de Catalunya, era l’hereu polític del macianisme d’EC i del model l’insurreccional irlandès de Nosaltres Sols!