Després d’haver completat els fonaments dels quatre punts de suport,
entre dimecres i divendres de la setmana passada es va muntar
l’estructura metàl·lica. I dilluns, quan els operaris van tornar a
treballar-hi, es van adonar que un dels quatre enclavaments era més
baix del compte.
La inestabilitat es fa palesa sobre el terreny, sobretot si es té en
compte que es va reomplir amb terra just al punt on hi havia les
pedreres del Pinós. Tot i així, oficialment, des de Red Eléctrica de
España (REE), els promotors de la línia, responen amb prudència. “Hi va
haver un problema amb un suport, que no donava la mida, però no en
sabem les causes. Ara farem un estudi per aclarir-ho”, assenyala una
portaveu.
El mateix problema d’inestabilitat es podria repetir quan els treballadors muntin l’estructura de la torre 53, a uns 200 metres de distància, on el terreny també es va reomplir amb terra. “Només un dels quatre suports es farà valent”, segons Palmarola. Aquest presumpte moviment de terres converteix aquest tram de línia en especialment perillós.
L’orografia i la xarxa viària obliguen que la futura línia de 400.000 volts travessi la carretera C-17 per aquest punt. I per fer-ho en perpendicular a la calçada, el traçat dels cables fa un gir brusc just després de travessar. D’aquesta manera s’intensifica la tensió que fan els cables cap a sobre la carretera, precisament cap al costat per on hauria cedit un dels muntants de la torre 54 que dilluns es va tornar a desmuntar.
El mateix problema d’inestabilitat es podria repetir quan els treballadors muntin l’estructura de la torre 53, a uns 200 metres de distància, on el terreny també es va reomplir amb terra. “Només un dels quatre suports es farà valent”, segons Palmarola. Aquest presumpte moviment de terres converteix aquest tram de línia en especialment perillós.
L’orografia i la xarxa viària obliguen que la futura línia de 400.000 volts travessi la carretera C-17 per aquest punt. I per fer-ho en perpendicular a la calçada, el traçat dels cables fa un gir brusc just després de travessar. D’aquesta manera s’intensifica la tensió que fan els cables cap a sobre la carretera, precisament cap al costat per on hauria cedit un dels muntants de la torre 54 que dilluns es va tornar a desmuntar.
Per saber-ne més
No a la MAT : "Monti només defensa els interessos dels governs i empreses implicades". Llibertat.cat
Barxeta, Perpinyà i Girona han aplegat milers de persones contra les Línies d'Alta Tensió en un any
Blocs
18.000 persones a Girona: No a la MAT, enlloc!. Ara Independència
La premsa amaga la realitat. Dani Cornella