Documentació
Consideracions per Cecilia Vergnano
Per Manuel Delgado. Publicat al seu bloc el 26 de jul¡ol de 2010.
Cecilia:
M'agradaria explicar una cosa. Perdona si et sembla un rotllo, però és que em va deixar preocupat el que em vas dir com de passada fa uns dies ... No et nego que hi ha al nacionalisme conservador alguna analogia, però en el que et insistia és que el nacionalisme no és una unitat ideològic i que el nacionalisme "no és", "es fa servir". Aquí hi ha la qüestió, a Catalunya, per exemple, la tradició històrica ha vinculat intensament el catalanisme, fins i tot en les seves variants independentistes, amb l'esquerra revolucionària, i no ara, sinó des de la pròpia aparició dels partits i organitzacions marxista-leninistes en els anys 20.
Llegeix més...
Per Paul A. Baran. Traduït i publicat per La Fàbrica el 20 de juliol de 2010.
Aquest text, Publicat a The Manchester School, el gener de 1952. posà potser per primera vegada sobre la taula algunes de les qüestions que avui dia l'esquerra dels països de la perifèria se segueix plantejant –o es torna a plantejar. Creiem que conserva prou interès per què La Fàbrica l'haguem traduït i el publiquem, coincidint enguany amb el centenari del naixement de l'autor.
Llegeix més...
Per Antonio Galeote. Publicat al seu bloc el 16 de juliol de 2010.
La
polèmica provocada per la sentència del Tribunal Constitucional sobre
l'Estatut de Catalunya ha provocat un clar desplaçament dels esquemes
nacionalistes catalans cap a zones més properes a l'independentisme.
Aquesta sentència ha deixat molt clar que l'encaix de Catalunya a
l'actual estructura territorial i jurídica espanyola és inviable. És a
dir, és inviable si entenem que a Catalunya hi ha un important impuls
identitari cap a la seva consideració com una nació.
Llegeix més...
|
Nous incidents a les centrals nuclears de Cofrents i Vandellòs II
|
|
|

Aquesta matinada, el responsable de la central nuclear de Cofrents ha comunicat al Consell de Seguretat Nuclear (CSN), d'acord amb el procediment reglamentari, la variació de potència no programada superior al 20% de la potència tèrmica autoritzada, segons informa Pàgina26. D'altra banda, la Coordinadora Anticementeri Nuclear de Catalunya ( CANC) ha difós al seu bloc que divendres es van trobar partícules radioactives eun camió que transportava terra de la central de Vandellòs II.
L'incident de Cofrents, segon l'empresa va
ocórrer a les 4:52 amb l'objectiu de deixar fora de servei i reparar la turbobomba
d'aigua d'alimentació B. En el moment de la notificació, la central es trobava al 70% de potència
i l'àrea de manteniment estava preparada per a realitzar la intervenció i poserior
recuperació. Segons l'empresa, el succés no ha suposat cap risc per al medi ambient, la
població o el medi. Aquest és el tercer incident a Cofrents en una setmana.
Vandellòs II
El CSN va penjar ahir un nou “succés nuclear notificable” a la seva web. Porta data d’ahir 11-07-08 i diu que: “el titular de la central ha recollit aproximadament 1 litre de terra contaminada procedent de les proximitats del “taller calent” de la instal·lació (on es manegen peces i eines de la zona controlada). La contaminació va ser detectada en la càrrega d'un camió pel pòrtic de sortida de vehicles de la central. El personal ha recollit i segregat de la terra afectada una partícula radioactiva que conté cobalt 60 i manganès 54. A continuació ha procedit a verificar la neteja de la zona de procedència i la resta de la càrrega del camió.”
Davant d'aquest fet, la CANC, considera que una vegada més, com ja va passar a Ascó, s’utilitza pel CSN la terminologia de “partícula” per minimitzar allò que en realitat és conseqüència d’una fuita nuclear.
I és que, segons la CANC, el CSN no informa sobre una dada importantíssima com és el tamany de la “partícula” trobada i aquest fet és fonamental per a determinar els impactes que pot ocasionar la seva dispersió amb possibles conseqüències molt greus per la salut de les persones.
És per això que, la CANC considera que el CSN ha reaccionat malament, amaga informació i qualifica injustament i precipitada l’accident al nivell 0 de l’escala INES.Exigim al CSN que investigui a fons, àmpliament i d’una forma urgent la “trobada” d’isòtops radioactius molt perillosos i n’informi a la societat d’una forma científica i veraç.
|
|
L'Anàlisi
|
Eufòria o fàstic, el Mundial de Sud-Àfrica està provocant tota mena d'emocions arreu del món relacionades amb el món del futbol i amb les banderes que hi participen.
Des d'una òptica independentista revolucionària el fàstic neix en veure com els ocupants polítics del nostre país exhibeixen a bombo i plateret i sense enrojolar-se ni sentir cap mena de vergonya uns símbols imperialistes, tacats de sang -tal com apunta la imatge-, feixistes. Però independentment de que hi jugui la selecció enemiga, hem de rebutjar el Mundial de Sud-àfrica només per això, o hi ha més motius?
|
|
Llegeix més...
|
|
Entrevista
|
Torrent
1982; naix una nova veu. Una veu que silencia el feixisme i les
injustícies, que encén la flama d'un poble i d'un País alienat,
maltractat i destruït. És la veu del canvi. La veu de la vida, de
l'amor, de la justícia, del País... És la veu de Pau Alabajos. Junt
a la veu, naix també una ment crítica i desperta, inquieta i
pensativa, una ment amb les idees clares per a les necessitats del
seu País. És una ment que sap fins on pot arribar i com s'han de
fer les coses. És una ment necessària per a viure, o més bé,
sobreviure en un País de lladres i especuladors. Una veu tendra i
fràgil que colpeja i trenca amb el silenci. Cançó d'autor barrejada
amb sensacions i idees innovadores.
(Entrevista realitzada per Nere Cabareda i Serrano)
|
|
Llegeix més...
|
|
Memòria històrica
Aquest article va ser publicat originalment a la revista Lluita
(portaveu d' IPC) del núm. 114 del desembre de 1984,
i reeditat fa pocs anys en versió digital per la web El
Talp. L'article recupera la figura del militant Jaume Compte i Canelles, que junt a Manuel Gonzàlez Alba van impusar el Partit Català Proletari ( PCP, anteriorment E stat Català-Partit Proletari, evolució marxista del tradicional Estat Català).
|
|
|