Enquesta

L'independentisme del lliri a la mà se solidaritzarà amb la persecució de l'Esquerra Independentista?
 

Documentació

Hi ha arguments perquè els partits s'adonin que ha arribat el moment de fer un referèndum
Per Josep Domingo Ferrer. Publicat a L'Avui+El Punt el 28 d'agost de 2010.
Parlant de la manifestació del 10-J en la qual vam participar tots dos, un amic català, professor d'humanitats en una excel·lent universitat nord-americana, em feia un parell d'observacions que m'han dut a una anàlisi quantitativa del moviment independentista i de les possibilitats d'èxit d'un eventual referèndum d'independència.
Llegeix més...

Per Salvador Cot. Publicat a Nació Digital.cat el 23 d'agost de 2010.

salvador_cotEs fa difícil d'imaginar la tortura per la qual hauran passat Roque Pascual i Albert Vilalta, amenaçats de mort durant prop d'un any i sobrevivint enmig del desert, en condicions duríssimes. Esperem que les seqüeles psicològiques que els comporti aquest llarg captiveri siguin les mínimes i que recuperin ben aviat la normalitat. Benvinguts a casa, per fi.

Llegeix més...

Ressenya realitzada per Agustí Barrera.

moment_zen El llibre de 171 pàgines és un recull cronològic dels blocs que l’autor, en Josep Sort i Jané,  Doctor i Llicenciat en Ciències Polítiques, va escriure al llarg de l’any 2009.

La portada reprodueix una fotografia de la manifestació de l’11 de setembre de 2009. Unes notes al final del text ajuden a la comprensió i ampliació d’alguns passatges més complexos. Un índex de noms i una breu biografia acadèmica de l’autor clouen el text. El llibre està imprès amb la tècnica lulu ( www. lulu.com) que abarateix molt el cost de l’edició

 

Llegeix més...

Torre de Guaita

Manifestació Som una nació, nosaltres decidim! 
3.JPG
Bloc de l'EI i la CUP
 
Participa-hi, envia'ns imatges sobre 'Manifestació Som una nació, nosaltres decidim!'.

Llistat de titulars





 

Mobilitzacions arreu del país per exigir la llibertat de Franki

PDF a/e
Política | 06/05/2008 | Comparteix: Facebook Twitter La Tafanera INDP Catosfera Google Buzz

El Franki guanya la batalla i irromp entre la censura mediàtica, Llibertat.cat

El SEPC exigeix la llibertat de’n Franki de Terrassa i anima a la mobilització estudiantil

Centenars de persones es concentren a Barcelona i València en solidaridarit amb Franki Llibertat.cat

La concentració de Barcelona en solidaridaritat amb Franki es farà davant de la Sagrada Família Llibertat.cat

1er de maig de suport al pres polític Franki. Llibertat.cat

El Col·lectiu d'encausades i encausats per la crema de fotos reials es solidaritzen amb Franki. Llibertat.cat

Els Mossos antiavalots colpegen les persones que protestaven contra l'empresonament del Franki

Llibertat.cat

Mobilitzacions i solidaritat amb el Franki a Terrassa, Tarragona, Lleida, Vilafranca...Llibertat.cat 

El Franki ha estat traslladat a la presó de Brians. Llibertat.cat 


Agenda de mobilitzacions:

La solidaritat amb en Francesc Argemí, Franki, s'estén arreu de la nació. També al Ripollès la demanda de llibertat del jove terrassenc va ser present ahir a la fira de Sant Isidre de Sant Joan de les Abadesses en forma de pancarta. A llarg de la setmana, el conjunt de l'Esquerra Independentista, diverses entitats i organitzacions han convocat actes i mobilitzacions arreu del país

 
Dimarts, 6 de maig
TERRASSA (Vallès Occidental). A les 12:30 a l'Escola Tècnica Superior d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica de la Universitat Politècnica de Barcelona (UPC). Xerrada informativa a càrrec de dos membres de la Solidaritat Antirepressiva de Terrassa (SAT) sobre el cas d'en Franki. Convoca el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC)

VIC (Osona).  A les 20 hores a la plaça del Pes

 

Dimecres, 7 de maig
BELLATERRA (Vallès Occidental). A les 13h a la plaça cívica de la Univesritat Autònoma de Barcelona (UAB): 2a Jornada de Lluita pel Franki a la seva universitat. Durant tot el dia es farà difusió i també hi haurà una manifestació i acció.

TORTOSA (Baix Ebre). A les 18.30 h, a la plaça Sant Blai. Concentració

BARCELONA (Barcelonès). A les 18.30 h, a la Sagrada Família. Concentració

VALÈNCIA (Horta). a les 20 h, a la plaça de l’Ajuntament.

 

Dijous 8 de maig
GANDIA (Safor) A les 12 hores, a la plaça de l’Ajuntament. Cercavila per l'absolució dels 13 detinguts de Gandia i el Franki 

BARCELONA (Barcelonès). A les 13.30h  A l'entrada Facultat del Raval (Geografia i Història, i Filosofia) de la Universitat de Barcelona (UB). Concentració. Convoca el Sondicat d'Estudiants dels Paísos Catalans (SEPC)

Marxa de vehicles a Brians-2. Punts de sortida: BARCELONA: 18h Avinguda del Doctor Marañon. TERRASSA: 18:30h Rambleta del pare alegre (Hotel Don Cándido)

CERDANYOLA (Vallès Occidental)al vespre, davant de l’Ajuntament

MOLINS DE REI (Baix Llobregat) a les 20.30h davant de l'Ajuntament. Concentració. Dilluns passates van reunir  en assemblea diferents col·lectius de la comarca i especialment de Molins de Rei per començar a organitzar una campanya a la nostra comarca per donar a conèixer el cas i per exigir la llibertat d'en Franki. Els col·lectius participants som Ka la Banya, el CSO l'Eskondite, Endavant, la CUP, l'Ateneu Mulei i també col·lectius de la comarca, de Martorell, Esparreguera, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Corbera de Llobregat i d'altres poblacions que avui no han vingut però que també s'hi afegiran.

 

Divendres, 9 de maig
SABADELL (Vallès Occidental).  A les 19h davant l'Ajuntament. Concentració i un acte de suport. Mobilització comarcal

Convoquen

Solidaritat Antirepressiva de Terrassa i Alerta Solidària

BARBERÀ: Ateneu Popular de Barberà, Assemblea de Joves de Barberà, Alternativa per Barberà.

CASTELLAR DEL VALLÈS: Assemblea de Joves de Castellar del Vallès

CERDANYOLA: Plataforma Activa i Social (PAS), MAULETS, Assemblea d'Okupes de Cerdanyola, Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans.

RIPOLLET: COP de Ripollet.
 
SABADELL: CGT, CUP,  Moviment Popular de Sabadell (Assemblea de Joves de Sabadell, Assemblea d'Okupes de Sabadell, Casal Independentista Can Capablanca, Justa Revolta, Endavant, Ràdio Trama) Assemblea per un Habitatge Digne de Sabadell, Ateneu Llibertari de Sabadell.

SANT CUGAT: Casal Popular la GITZA, CUP I Assemblea de Joves de Sant Cugat
 
SANT QUIRZE: Associació el TRABUC, Associació LA TRINXERA
 
Terrassa: Solidaritat Antirepressiva de Terrassa, Assemblea d'Okupes de Terrassa, Col·lectiu de Dones del Sac, Assemblea de Joves de Terrassa, Endavant Terrassa.

 

 

CASTELLÓ (Plana), A la vesprada, davant de l’Ajuntament

RIBES (Garraf) A les 19h. Davant de l'Ajuntament.  Concentració convocada per la Coordinadora Antirepressiva del Garraf amb solidaritat amb en Franki.

VILANOVA I LA GELTRÚ (Garraf). A les 20. A la plaça de la vila. Concentració convocada per la Coordinadora Antirepressiva del Garraf amb solidaritat amb en Franki.

VALLS (Alt Camp) A les 20.30h , davant dels Jutjats,

 


Dissabte, 10 de maig
BADALONA (Barcelonès). a les 14h al Casal Antoni Sala i Pont convertirà un dinar de festa, en un dinar antirepressiu com fa cinc anys. El dinar serà cinc euros i es farà al C/sant Pere cantonada Riera d'en Matamoros. Els diners que es recullin seran per la campanya. A més, es convocarà a les 5.15 a la Pl. Països Catalans (metro PepVentura) per anar a la manifestació de les 18h. Convoca la CUP de Badalona.

SABADELL. A les 16.45h a l'estació "Sabadell Rambla" dels ferrocarrils, es farà una sortida conjunta per anar a Barcelona

BARCELONA: Manifestació a 18h Plaça Universitat

PALMA: Manifestació a les 18h

 
Diumenge 11 de maig
MOLINS DE REI (Baix Llobregat) 
11:00H. Pintada de Mural (al Passeig del Terraple)
14:00H. Dinar Popular, dinarot paella (beneficis per la campanya pel Franki de Terrassa)
- Paella Vegana - Postres i Vi
18:00H.Xerrada sobre Dones i Presons

 

Dimarts, 13 de maig 
A les 20h Pça de la Vila de Vilafranca del Penedès: CONCENTRACIÓ 'LLIBERTAT FRANKI!'. I dimarts 20 de maig la CUP presentarà al Ple una moció per exigir la llibertat d'en Franki. 

Dijous, 15 de maig
Diferents col·lectius del Baix Llobregat Nord han convocat per al proper dijous 15 de maig una concentració per exigir la posada en llibertat de Francesc Argemí, el jove egarenc empresonat sota l'acusació d'ultratge a la bandera espanyola.  Des la Coordinadora de l'Esquerra Independentista del Montserratí (CEIM), plataforma que agrupa la Candidatura d'Unitat Popular de Martorell, el Centre Social la Vila, l'Esparracat i l'Esquerda, Assemblea de Joves de Collbató, s'insta al veïnat de la comarca a "mobilitzar-se per fer front a una nova injustícia contra el jovent català". La concentració serà a 2/4 de 9 del vespre a la Plaça de l'Ajuntament de Martorell i donarà el tret de sortida a un seguit d'accions que es realitzaran des de l'Esquerra Independentista de la comarca per "denunciar la ofensiva repressiva espanyola

Dissabte, 17 de maig
Concentració a la Porxada de Granollers (Vallès Oriental). La recent constituïda "Esquerra Independentista del Vallès Oriental i del Baix Montseny", formada pels col·lectius independentistes que són presents a diverses localitats d'ambdues comarques, us convoquem a assistir a la concentració que realitzarem el proper dissabte 17 de maig, a les 17h a la Porxada de Granollers per exigir la llibertat d'en Francesc Argemí (Franki) de Terrassa. 

Diumenge, 18 de maig
Manifestació a Igualada 
Des de la Xarxa de Col·lectius de l'Anoia (Assemblea de Joves de Capellades, Maulets-Anoia, Ateneu Llibertari, Endavant (OSAN)- Anoia) us convoquem a tots i a totes a exigir la seva llibertat pels carrers d'Igualada aquest proper diumenge18 de maig; sortirem a les 12:30 de la Plaça del Rei.  
 

 

 


 

Per saber-ne més:
Alerta Solidària

Kaos en la red

Solidaritat Franqui 

El SEPC exigeix la llibertat de’n Franki de Terrassa i anima a la mobilització estudiantil


 

 
Imatge petita dels Països Catalans

L'Anàlisi

Associació il·lícita? O més aviat persecució independentista?

eudaldMalgrat el motiu oficial de la detenció de l'Eudald Calvo, totes les organitzacions de l'Esquerra Independentista no dubten gens a l'hora d'afirmar que se l'ha detingut per la seva intensa militància al si d'organitzacions com Maulets, SEPC i al capdavant del moviment estudiantil en lluita contra Bolonya.

El delicte més greu que s'imputa a Calvo és el d'associació il·lícita, pel qual es requereix que tres o més persones cometin delictes de forma continuada. Per acusar l'Eudald de moment els Mossos es basen únicament en una fotografia on apareix amb un megàfon durant una protesta a l'estació de ferrocarrils de la UAB per denunciar l'elevat preu del transport públic.

Llegeix més...
 

Entrevista

Eudald Calvo: "No tinc cap dubte que és un judici polític contra l'independentisme"
retrateudald
 
Malgrat els dos llargs i intensos dies que porta l'Eudald Calvo de periple repressiu -després de romandre mig dia i una nit a la garjola i comparèixer davant de la jutgessa-, ha cedit uns minuts del seu temps a Llibertat.cat per respondre unes quantes preguntes que sens dubte contribueixen a aportar una mica més de llum a un procés que si per alguna cosa es caracteritza és per ser fosc, tèrbol i molt confús. Tant per ell com per totes les i els militants de l'Esquerra Independentista que li estan donant suport i que clamen, tossudes, "Eudald llibertat!"
Llegeix més...
 

Memòria històrica

El setantenni de la fundació del Front Nacional de Catalunya (FNC)

agust_barreraPer Agustí Barrera i Puigví, historiador i membre de la CUP d'Arenys de Munt

Els orígens El FNC fou fundat a París el 4 de maig del 1940, al 39 de la Rue Marois. Tres representants d’Estat Català (EC), un d’ells Joan Cornudella i tres de Nosaltres Sols! (NS!), amb Daniel Cardona, signaren un acord que donà naixença a l’Organització patriòtica resistent. Dos anys després l’Organització s’anomenà Front Nacional de Catalunya, era l’hereu polític del macianisme d’EC i del model l’insurreccional irlandès de Nosaltres Sols!
 

Sindicació