Enquesta

L'independentisme del lliri a la mà se solidaritzarà amb la persecució de l'Esquerra Independentista?
 

Documentació

Hi ha arguments perquè els partits s'adonin que ha arribat el moment de fer un referèndum
Per Josep Domingo Ferrer. Publicat a L'Avui+El Punt el 28 d'agost de 2010.
Parlant de la manifestació del 10-J en la qual vam participar tots dos, un amic català, professor d'humanitats en una excel·lent universitat nord-americana, em feia un parell d'observacions que m'han dut a una anàlisi quantitativa del moviment independentista i de les possibilitats d'èxit d'un eventual referèndum d'independència.
Llegeix més...

Per Salvador Cot. Publicat a Nació Digital.cat el 23 d'agost de 2010.

salvador_cotEs fa difícil d'imaginar la tortura per la qual hauran passat Roque Pascual i Albert Vilalta, amenaçats de mort durant prop d'un any i sobrevivint enmig del desert, en condicions duríssimes. Esperem que les seqüeles psicològiques que els comporti aquest llarg captiveri siguin les mínimes i que recuperin ben aviat la normalitat. Benvinguts a casa, per fi.

Llegeix més...

Ressenya realitzada per Agustí Barrera.

moment_zen El llibre de 171 pàgines és un recull cronològic dels blocs que l’autor, en Josep Sort i Jané,  Doctor i Llicenciat en Ciències Polítiques, va escriure al llarg de l’any 2009.

La portada reprodueix una fotografia de la manifestació de l’11 de setembre de 2009. Unes notes al final del text ajuden a la comprensió i ampliació d’alguns passatges més complexos. Un índex de noms i una breu biografia acadèmica de l’autor clouen el text. El llibre està imprès amb la tècnica lulu ( www. lulu.com) que abarateix molt el cost de l’edició

 

Llegeix més...

Torre de Guaita

Manifestació Som una nació, nosaltres decidim! 
44.jpg
Bloc de l'EI i la CUP
 
Participa-hi, envia'ns imatges sobre 'Manifestació Som una nació, nosaltres decidim!'.

Llistat de titulars





 

La CUP de Lleida en contra del transvasament del Segre i anuncia mobilitzacions

PDF a/e
Territori | 30/03/2008 | Comparteix: Facebook Twitter La Tafanera INDP Catosfera Google Buzz

La CUP de Lleida en contra del transvasament del Segre i anuncia mobilitzacionsLa Plataforma en Defensa de l'Ebre rebutja la negociació
La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Lleida, a través d'un comunicat, ha expressat la seva més rotunda oposició al projecte  de la conselleria  de Medi Ambient i dels seu responsable, Francesc Baltassar, de transvasar aigua de la conca del riu Segre a l'àrea metropolitana de Barcelona. D'altra banda, La Plataforma en Defensa de l'Ebre (PDE) ja té decidit no seure a negociar amb l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) els diferents projectes que la Generalitat té previstos. 

La CUP de Lleida enten que es tracta d'una mesura, la de tranvassar aigües entre diferents conques, que no solventa el problema mediambiental de la sequera i que en crea de nous, tan ecològics com territorials, enfrontant territoris entre si en lluites en defensa dels seus recursos hídrics.
 
Així mateix, la Candidatura d'Unitat Popular, organització que ha participat activament en les lluites anteriors antitransvasaments que han existit al país, mostra la seva profunda decepció amb aquells partits i persones, com IC-Verds, que formen part del govern de la Generalitat, i amb els qual en el passat hem compartit la pancarta en defensa de l'Ebre, i que arribats al govern han oblidat  allò que pregonaven, com la nova cultura de l'aigua, per acabar impulsant projectes contraris a tota lògica i a qualsevol principi ètic de l'ecologisme.

En els propers dies la Candidatura d'Unitat Popular farà pública de forma més extensa la seva oposició al projecte i anunciarà les primeres mobilitzacions, així com els actes de sensibilització i de denuncia que estem preparant a la ciutat de Lleida i comarques per als propers dies, entre ells la visita del portaveu de la Plataforma en Defensa de l'Ebre, en Manolo Tomàs.
 
La Plataforma en Defensa de l'Ebre rebutja la negociació
La Plataforma en Defensa de l'Ebre (PDE) ja té decidit no seure a negociar amb l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) els diferents projectes que la Generalitat té previstos per garantir l'abastiment a l'àrea metropolitana de Barcelona. El portaveu del moviment social, Manolo Tomàs, va assenyalar a Punt Diari,  que no tindria "cap sentit" acceptar una negociació amb el govern, ara que l'executiu català ja ha decidit, "sense tenir en compte l'opinió de la gent de l'Ebre", fer un transvasament del Segre i altres mesures, com ara aprofitar l'aigua dels pous de Tarragona i Reus, o bé estudiar la interconnexió de xarxes. "Nosaltres no hem volgut contactar amb el govern i pensem que no hem de fer-ho", va dir Tomàs, que va advertir que la posició de la PDE sobre els transvasaments «no canviarà». En aquest sentit, la primera acció serà avui dissabte al mercat de Tortosa, ja que la PDE tornarà a instal·lar-hi una taula per informar els ciutadans sobre les intencions de la Generalitat.
 

D'altra banda, els postulats de la PDE van rebre ahir el suport de l'associació Els Verds Esquerra Ecologista, que també va afirmar que cal "aturar la segona onada transvasista". De la mateixa manera, la Federació d'Ecologistes de Catalunya també va emetre un comunicat en què rebutja «frontalment» els transvasaments previstos.

Per saber-ne més:
"No s'està gestionant la sequera amb honestedat: transvasaments i desenvolupament de nous regadius". Llibertat.cat

El tripartit projecta transvasaments desmuntables mentre subvenciona la neu artificial. Llibertat.cat

Denuncien el transvasament encobert de la venda d'aigua de Tarragona a Barcelona. Llibertat.cat


Torna el PHN? Llibertat.cat

Les plataformes ebrenques convoquen una manifestació dissabte contra les agressions al territori Llibertat.cat

Més d'un miler de persones es manifesten a Tortosa en defensa del territori Llibertat.cat

 

 
 
 

 
Imatge petita dels Països Catalans

L'Anàlisi

Associació il·lícita? O més aviat persecució independentista?

eudaldMalgrat el motiu oficial de la detenció de l'Eudald Calvo, totes les organitzacions de l'Esquerra Independentista no dubten gens a l'hora d'afirmar que se l'ha detingut per la seva intensa militància al si d'organitzacions com Maulets, SEPC i al capdavant del moviment estudiantil en lluita contra Bolonya.

El delicte més greu que s'imputa a Calvo és el d'associació il·lícita, pel qual es requereix que tres o més persones cometin delictes de forma continuada. Per acusar l'Eudald de moment els Mossos es basen únicament en una fotografia on apareix amb un megàfon durant una protesta a l'estació de ferrocarrils de la UAB per denunciar l'elevat preu del transport públic.

Llegeix més...
 

Entrevista

Eudald Calvo: "No tinc cap dubte que és un judici polític contra l'independentisme"
retrateudald
 
Malgrat els dos llargs i intensos dies que porta l'Eudald Calvo de periple repressiu -després de romandre mig dia i una nit a la garjola i comparèixer davant de la jutgessa-, ha cedit uns minuts del seu temps a Llibertat.cat per respondre unes quantes preguntes que sens dubte contribueixen a aportar una mica més de llum a un procés que si per alguna cosa es caracteritza és per ser fosc, tèrbol i molt confús. Tant per ell com per totes les i els militants de l'Esquerra Independentista que li estan donant suport i que clamen, tossudes, "Eudald llibertat!"
Llegeix més...
 

Memòria històrica

El setantenni de la fundació del Front Nacional de Catalunya (FNC)

agust_barreraPer Agustí Barrera i Puigví, historiador i membre de la CUP d'Arenys de Munt

Els orígens El FNC fou fundat a París el 4 de maig del 1940, al 39 de la Rue Marois. Tres representants d’Estat Català (EC), un d’ells Joan Cornudella i tres de Nosaltres Sols! (NS!), amb Daniel Cardona, signaren un acord que donà naixença a l’Organització patriòtica resistent. Dos anys després l’Organització s’anomenà Front Nacional de Catalunya, era l’hereu polític del macianisme d’EC i del model l’insurreccional irlandès de Nosaltres Sols!
 

Sindicació